Followers

Tuesday, April 12, 2011

Undang Undang Rimba

ALOR SETAR: Mahkamah Majistret, di sini, semalam mengeluarkan perintah reman selama seminggu terhadap seorang lelaki berusia 21 tahun yang didakwa menculik dua beradik perempuan termasuk mengadakan hubungan seks dengan seorang daripada mereka yang berusia 14 tahun.

Perintah tahanan reman itu dikeluarkan Pendaftar Mahkamah Majistret, Datin Chan Lee Fong bagi membolehkan polis menjalankan siasatan lanjut berhubung kes itu. Suspek yang memakai baju lokap berwarna oren tiba di mahkamah dengan kenderaan polis kira-kira jam 10 pagi, sebelum dibawa masuk ke Mahkamah Majistret bagi mendapatkan perintah reman berkenaan.

Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan, berkata kes disiasat mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan menculik yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga tujuh tahun dan denda. Suspek juga didakwa mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol gadis bawah umur yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan. - Harian Metro

Hahaha tu ler cari pasal lagi. Tak pasal pasal kena penjara. Bodoh betul mamat ni. Tapi bab rogol tu aku payah percaya sikit. Kalau wat seks sama sama suka, tu aku boleh terima. Sorry aku tengok kes ni meragukan. Mamat ni seorang boleh tarik tangan dua orang. Masuk kereta kancil, bukannya van atau lori. Besar mana sangatlah kancil sampai nak paksa orang masuk.

Mamat ni sah lah memandu so dia kena duduk depan. Budak berdua tu kalau duduk belakang, takkan tak boleh buka pintu, menjerit meminta tolong dengan membuka tingkap. Nampak ada keraguan dalam kes ini. Siap boleh bersiar siar lagi, nampak sungguh ada sesuatu yang tak kena.

Tapi inilah undang undang Malaysia. Yang selalu kena adalah lelaki. Yang terlepas adalah perempuan. Hum undang undang berat sebelah.

4 comments:

Anisa Hang Tuah said...

ade je kes culik2 ni

storyfromme said...

tapi yang kes rogol tu,memang patut la die kena.walaupun suka sama suka.yang si perempuan pulak dapat malu.adil la tu.

Lilyel said...

gambarnya serem doh

alan said...

nisa: biasa ler trend sekarang hehe

story: mana adil huh

lil: seram erkk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...