Followers

Friday, March 25, 2011

Awek Cun Cari Blogger Asrul Rae


KOTA BHARU: Tindakan pantas orang awam menyediakan tilam berjaya menyelamat seorang gadis yang terjatuh dari tingkat tiga bangunan kompleks beli-belah KB Mall setinggi 30 meter, petang semalam.

Mangsa berusia 20-an yang dipercayai sebelum itu bergaduh dengan teman lelakinya dikejarkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian untuk menerima rawatan. Sebelum itu, jam 3.50 petang pengunjung KB Mall dikejutkan dengan tindakan gadis itu yang memakai baju putih lengan pendek dan berseluar jeans serta memegang pisau berdiri di tepi tingkat bangunan berkenaan.

Gadis itu berlegar di sudut bangunan sambil memegang pisau kemudian kelihatan bercakap melalui telefon selain menghantar SMS dan secara tiba-tiba cuba menggelar tangan serta lehernya.

Kira-kira 15 anggota Bomba dan Penyelamat dari Kota Bharu serta Pengkalan Chepa yang berada di bangunan itu memujuk gadis berkenaan selama 20 minit, namun gagal menyebabkan seorang anggota menghampirinya itu dalam usaha cuba memujuk mangsa.

Penguasa Bomba Bahagian Operasi Negeri Jabatan Bomba dan Penyelamat, Shahrin Yusmal Mat Yusof, berkata anggota Bomba, Mohd Zaki Ismail kemudian turun ke tepi bangunan dan menangkap tangan mangsa.

“Mohd Zaki berjaya menangkap tangan mangsa, namun gadis itu meronta-ronta untuk dilepaskan sehingga separuh badan mangsa hampir terjatuh. Oleh sebab tangan mangsa yang licin dan meronta-ronta, pegangan Mohd Zaki terlepas sekali gus mangsa jatuh di atas tilam yang sudah dibentangkan orang awam,” katanya.

Sumber: Berita Harian



Putih gebu awek ni siot. Rugi ler kalau dia mati awal. Baik bagi kat aku je. Tapi takpe aku faham sangat perasaan dia time tu. Erkk aku dengar cerita dia ni minat gila kat seorang blogger yang femes lagi cute ni (klik sini). Betul ke hehehehe.

5 comments:

asrul said...

Alahai Noni.. awat hang buat macam ni.. dok kesian kat abang asrul noo?
(hehehe!)


p/s : gadis ni sebab keputusan SPM. Nama dirahasiakan.

Alan said...

asrul: eleh setakat spm dah kecoh..aku dulu fail 3 subjek.rileks je

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
nak bunuh diri cari lahhhh bangunan lagi tinggi macam KLCC ke .. baru powerrr sikit terjun

uhhhh aku fail SPM pun buat tak tau ajerrr

alan said...

afzainizam: ade dua versi cerita ni..kantoi spm or masalah bf..xpe aku paham perasaan awek ni..sebab akupun dulu penah nak wat camni.

En. Wafiy said...

aku tengok gambar yg last. nape dia letak pisau kat ketiak.. nak cukur ketiak ke sebelum terjun..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...