Followers

Monday, January 10, 2011

Gengster Keling Mengganas


Gambau Google

KUALA LUMPUR 9 Jan. - Kementerian Pelajaran mengutuk sekeras-kerasnya tindakan membakar novel Interlok oleh kira-kira 100 penduduk di Klang, semalam.

Timbalan menterinya, Dr. Mohd. Puad Zarkashi turut menganggap dua wakil rakyat iaitu Ahli Parlimen Kota Raja, Dr. Mariah Mahmud dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M. Manoharan yang turut menyertai demonstrasi itu sebagai kebudak-budakan.

''Mereka yang terlibat dalam perbuatan itu cuba menimbulkan kebencian rakyat kepada penulis tersebut sedangkan penulis berkenaan menulis dengan semangat patriotik, jujur dan ikhlas bagi menyampaikan mesej penting bagaimana hubungan kepelbagaian kaum mampu menjadi satu bangsa negara.

''Saya yakin, mereka yang mengambil tindakan tersebut tidak membaca novel itu malah cuba dipolitikkan walaupun novel tersebut mempunyai unsur pendidikan yang begitu besar,'' katanya kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Dalam pada itu, Mohd. Puad berkata, kementerian akan bertemu dengan penulis novel Interlok, Abdullah Hussain untuk mendengar sendiri penjelasan daripada Sasterawan Negara itu berhubung penulisannya yang dikatakan menyentuh sensitiviti masyarakat India negara ini, hari ini.

Katanya, kementerian mengambil jalan rasional dalam membuat keputusan untuk meneruskan atau menarik balik penggunaan novel itu sebagai buku teks Sastera Bahasa Malaysia tingkatan lima sekolah menengah mulai tahun ini.

''Setakat ini, kementerian masih meneruskan penggunaan buku itu, cuma kita akan bertemu dengan penulis novel berkenaan mengenai perkara ini, esok.

''Sebelum ini anggota panel yang memilih novel itu sebagai buku teks telah menyatakan bahawa novel tersebut tidak ada unsur-unsur menghina kaum,'' katanya.

Apa yang pasti, jelas beliau, apa sahaja keputusan yang akan dibuat tidak bergantung pada tekanan tersebut.

Sementara itu, Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Abdul Ghafar Mahmud berkata, kementerian akan berusaha menyelesaikan isu tersebut dengan mengambil kira kepentingan kedua-dua pihak.

''Ini kerana, perlu diingatkan bahawa ada pihak lain yang tidak berpuas hati dan tersinggung dengan cara isu ini dipersoalkan.

''Saya berharap semua pihak bersabar agar isu ini dapat ditangani dengan baik,'' katanya.

Sebelum ini, beberapa pihak termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengemukakan bantahan kerana muka surat 211 dan 220 novel itu didakwa mengandungi unsur sensitif yang boleh menyentuh perasaan sesetengah kaum.

Sumber: Utusan Malaysia

Deyy tambi. Lu ada reti membaca ke dey! Atau lu memang tak pernah sekolah. Apa paria! Apa keling. Lu tak puas hati lu cakap. Lu bakar buku melayu tu makna lu memang cari pasal dengan orang melayu.

Aku panas gila dengan puak ni. Aku tak maksudkan semua tapi segelintir ni memang jenis tak sedar diri. Jenis ingat mereka ni duduk kat tamil nadu. Jenis spesis Hindraf. Hidraf adalah pengganas india kat Malaysia. Cuma menteri pondan tu je tak tak tahu. Dok julang keris lepas tu minta maaf. Bodoh. Dan ini aku letakkan mengapa Hindraf adalah pengganas india :

1. Seramai seratus orang Hindu di tetak dan di bunuh oleh kerajaan malaysia di kampung medan.
Analisa: Tragedi Kg Medan adalah tragedi yang tercetus akibat dari sekumpulan samseng Hindu yang bermaharajalela di KL terutama dari kampung setinggan Kg Medan yang menetak terlebih dahulu tuan rumah satu kenduri kahwin Melayu Muslim kerana di anggap menghalang perarakan mayat Hindu walau pun masih terdapat jalan lain yang boleh di lalu. Peristiwa itu di balas balik oleh Ummat Islam dan berlaku rusuhan kecil yang dapat di leraikan oleh pihak berkuasa . Sudah tentu peristiwa ini tidak di beritahu kepada dunia oleh Hindraf

2. Setiap minggu seorang Hindu di bunuh dalam polisi tembak untuk membunuh dan setiap dua minggu seorang mati dalam tahanan polis.
Analisa; Gangster Hindu memang terkenal ganas dan jahat dan mereka ini memegang polisi ganas ' slash to kill' apabila merompak , merogol dan meragut. Ini semua di rangsang oleh ideologi hindu millitant yang di import dari luar dan di semangatkan oleh aktivist hindu tempatan. Mangsa keganasan gangster Hindu ini majoriti nya adalah orang melayu muslim.

3. Setiap 3 minggu satu kuil hindu akan di roboh di Malaysia.
Analisa : Orang Hindu suka membina berhala di merata tempat tanpa mengira sensitiviti ummat Islam yang menjadi penduduk majoriti Malaysia dan islam agama rasmi Malaysia. Mereka membina kuil kecil yang akhir nya jadi besar di pokok yang besar , di busut anai anai , di selekoh bahaya dan di tepi jalan sesuka hati. Apabila kuil dan tokong ini di roboh mereka akan merusuh.

Usaha Hindraf untuk menyaman kerajaan British berbilion ringgit kerana membawa orang tamil ke Malaysia kita tak kisah kerana ia melibatkan kerajaan penjajah british yang sudah memjajah ummat Islam malaysia selama 100 tahun . Sebenarnya kalau di tanya orang Melayu Muslim adalakah mereka mahu orang India dan Cina berada di Malaysia mereka akan berkata tidak.

Tetapi oleh kerana ia sudah lama berlaku dan orang Cina dan India sudah beranak cucu di sini , mereka di terima dengan syarat mereka tidak membuat kacau di Malaysia ini kerana Malaysia tetap negara Ummat Islam . Sikap kurang ajar pengikut Hindraf yang menggugut untuk mengganas di Malaysia tidak akan di terima dengan tangan kosong dan telinga kosong oleh ummat Islam di Malaysia.

Ummat Islam bukan nya tidak biasa dengan pemberontakan malah pemberontakan komunis tajaan orang Cina Malaysia berfahaman komunis pun pernah di hadapi oleh Ummat Islam. Menghadapi ugutan pemberontakan dari kaum asing sudah biasa bagi ummat Islam malaysia.

Slogan Ummat Islam di mana manapun hanya lah satu ' Kita tidak mencari musuh tetapi kalau menghadapi musuh kita tidak akan berundur dan mengalah..Inshaallah

Sumber: Al Muslimin

So aku bagi warning buat puak Hindraf atau mana mana puak yang cuba mencabar orang melayu "Lu Langsi Lu Mati!"

2 comments:

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sekarang ni ade nampak api dalam sekam gunting dalam lipatan musuh dalam selimut musang berbulu ayam

mahu memporak perandakan negara....

tak sukakah kita duduk di muka bumi Malaysia yang Aman damai ni....

tak bersyukurkah kita

alan said...

afzainizam : tau xpe huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...