Followers

Friday, October 29, 2010

Berhati Hati Dengan Beg Anda


AMPANG: Mayat seorang remaja perempuan dipercayai dibunuh ditemui dalam beg pakaian berwarna hitam dengan tubuh dan kakinya dilipat bersama-sama sejumlah pakaian, semalam. Beg berisi mayat itu ditemui pekerja bengkel berhampiran kawasan semak di tepi parit tidak jauh dari tanah rizab Jabatan Bomba dan Penyelamat di Jalan Ukay Perdana, Hulu Klang, kira-kira jam 3.30 petang.

Kejadian menyayat hati itu hampir mengulangi insiden sama pada 17 September 2007 lalu apabila mayat Nurin Jazlin Jazimin, 8, turut ditemui mati dibunuh dalam beg pakaian sebelum dibuang di Petaling Jaya. Ketua Polis Ampang, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan yang ditemui di lokasi kejadian turut tidak menolak kemungkinan mangsa diculik sebelum dibunuh kejam.



Walaupun tiada sebarang laporan polis berhubung kehilangan remaja perempuan di daerah Ampang, beliau percaya kemungkinan mangsa dibawa dari luar daerah ini sebelum mayatnya dibuang di kawasan berkenaan.

Pemerhatian awal mendapati mangsa remaja perempuan berusia lingkungan 12 hingga 13 tahun. Ketika ditemui mangsa memakai gaun biru dan ditutupi baju lusuh yang turut disumbatkan ke dalam beg itu. Pemeriksaan turut mendapati terdapat kesan darah pada pakaian dipakai mangsa,” katanya. Menurutnya, mangsa yang berkulit sawo matang dan berambut lurus paras bahu dipercayai baru dibunuh dan dibuang ke kawasan itu.

Selain itu polis turut menemui satu beg tangan mengandungi nama lelaki, mungkin warga Indonesia berserta nombor telefon. Polis akan menjejak lelaki itu untuk mengetahui kaitannya dengan mangsa,” katanya.

Harian Metro

Trend membuang mayat didalam beg berulang kembali. Jika tidak lama dahulu trend membuang bayi. Dan kemudian bakal pengantin melarikan diri. Dan sekarang sumbat mayat didalam beg pula. Mungkin trend bunuh, bakar dan buang juga akan kembali berulang. Yelah siapa yang guna taktik tu mesti akan jadi terkenal nanti. Silap silap boleh jadi filem Hollywood hehehe.

Polis sekarang terer yek. Tengok nama je dah tahu orang Indon hehehe. Entah entah mamat tu orang Malaysia. Pandai pandai je hehehe. Kang orang Indon mengamuk lagi lak. Tak pasal pasal penyokong BENDERA terpaksa berak tengah jalan sebab nak baling kedutaan Malaysia kat sana hehehee.

Akupun malas nak cakap pape pasal kes ni. Benda dah jadi. Nak cakap pembunuh tu kejam, dah takde makna lagi. Kalau 1000 orang cakap dia kejam, ada dia kisah ke? What da hell apa dia kisahkan.

Then cuma boleh nasihat je lah pade sesapa ada anak. Jaga ler anak korang baik baik. Kang tak pasal pasal korang jumpa anak korang dalam beg pulak.

And kalau korang ada minat kat someone, baik cakap sekarang. Mana tahu esok lusa diapun kena sumbat dalam beg, kena simbah asid ke ataupun kena paksa minum racun. Nanti korang menyesal pula seumur hidup.

4 comments:

Anna Boleyn said...

huhu kejam kejam! makin menjadi2 kes bunuh. haih~

alan said...

anna: tau xpe

Anonymous said...

Tengok dari gamba - nampak mcm lawa budak tu.

hehe

alan said...

asrul: ye kot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...