Followers

Sunday, January 17, 2010

Tipah Tertipu Bang



Aku ni sebenarnya baru balik dari lepak2 kat Mall. Layan karaoke 2 lagu sat. Adalah benda aku nak story sikit.

Masa kat Mall tadi, adalah satu "awek" ni. Kalau tengok gaya memang cun habis. Kulit hitam manis, rambut panjang rebornding siap kaler perang lagi. Body sedap mata memandang sedap lagi dipeluk peluk.

Time aku lalu sebelah dia, aku cam biasa ler suit sikit. Dia tengok je aku. And then aku blah layan gamez. Pastu rasa lak nak try adjust budak tu. Aku cari balik. Jumpa dia lepak kat tepi tembok. Dia dok pandang ke bawah.

Masa aku sampai, dah adalah mamat mamat yang dok nak kerumun dia. Dua orang belah kiri dan dua orang belah kanan. Semua dok sibuk sibuk pandang bawah tapi masing masing nak adjust dia.

Bila tengok dah banyak buaya nak usha, aku dah malas lah. So aku duk je lah tepi ekalator turun tengok diorang. Lepas tu datanglah dua orang cleaner india perempuan. Bila sampai je cleaner tu, terus je "awek" tu pergi join cleaner tu sambil cakap "$%#@^&%".

Sekali "awek" tu india daa. Aku terus tergelak kat situ. Aku tengok muka mamat semua tu dah semacam. Aku dengar sorang tu cakap kt kawan dia "keling lah budak tu"

Hahaha padan muka korang. Semuanya dok gatal sangat. Sekali budak indiapun nak sapu hahaha.

Tapi sumpah, seyes budak tu kalau tengok cam awek melayu. Gaya dresing dia memang x macam dressing budak india. Mukapun macam awek melayu. Adoi lawak lawak.


Kalau dapat awek camni kan best

http://www.emocutez.com

7 comments:

touyakaruma said...

Ada orang meayu leh cakap omputih
Ada orang melayu leh cakap chinese
Ada orang melayu leh cakap jepun
Ada orang melayu leh cakap arab

Dan tak mustahil ada orang melayu leh cakap India.

Afzainizam said...

NILAI PERSAHABATAN


Sahabat,

Jika suatu masa engkau ditakdirkan bertemu seorang kawan, yang sanggup bersusah keranamu atas nama kesetiaan, sering mendahulukanmu atas nama kebajikan, menyimpan keaibanmu atas nama kejujuran, mempercayaimu atas nama keikhlasan, yang menegur kelemahanmu atas nama kebaikan, ketahuilah olehmu sahabat, Dia bukan hanya seorang kawan tetapi Dialah seorang saudara dan juga sahabat..

Tetapi Sahabat,

Sekiranya engkau berasa beban kerananya, berasa ragu akan keikhlasannya, itulah tandanya engkau tidak seikhlas dia, andainya engkau buka keaibannya, itu tandanya engkau melaknati kejujurannya. Engkau juga tidak menghargai segala kabaikannya terhadap engkau..

Bila engkau mula menyedari dia tidak mengendahkan engkau lagi, dan mula bersikap dingin dan berubah, janganlah engkau termakan hati dengan sikapnya itu..

Ketahuilah,

Betapa dia sebenarnya, menelan hempedu sendi yang mendalam kerana
prihatin dan kasih sayangnya, kejujuran dan keikhlasannya, engkau permainkan..
Maka setelah itu, usahlah engkau harapkan sesuatu darinya lagi, kerana dia telah hilang kepercayaan padamu..
Engkau juga takkan bertemu dengan kawan sepertinya lagi..

Oleh itu Sahabatku,

Hargailah sebuah persahabatan, sebelum ia hilang dari dirimu…



“SEBAIK-BAIK SAHABAT IALAH YANG MENEGUR DI KALA KEMUNGKARAN DAN SEBURUK-BURUK SAHABAT IALAH YANG DIAM SERIBU BAHASA”

Salam ziarah dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

kadang kala kulit hitam kata orang putih
kadang orang putih pun nak gelapkan kulit
kadang orang kita gak yang tak sedar diri....

alan said...

Touya: tapi awek tu bukannya orang melayu. 2 kali dia lalu sebelah aku.

Azli: terima kasih atas nasihat tu. mendalam maknanya hehee

iEn said...

haha.. len kali tgk dr jauh jerk laa. :D

alan said...

aku dah tahu bdk india mana..dia keje jaga casher tmpt gamez. aku jumpa dia tadi.

touyakaruma said...

Takkan jumpa jer , Usha laa sekali .

alan said...

ishh xperlah touya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...