Followers

Wednesday, January 20, 2010

Bantal Busyuk Ku



Semua orang ada barang favorite sendiri. Maybe handfon, magazine atau sehelai t shirt. Tak kisahlah apapun brangan favorite korang. Semuanya bergantung pada kreativiti sendiri. Erkk ade ke macam tuh?

Anyway aku adelah beberapa barangan favorite. Antaranya magazine, dvd cerita, komputer usang dan of coz kereta sukan aku. Namun ada diantara barangan favorite aku terpaksa dilupuskan diatas sebab sebab tertentu.


Ini adalah bantal busyuk aku. Sebenarnya cuma bantal peluk biasa je. Tapi bila dah dilanyak lanyak, dipijak pijak dan digigit gigit akhirnya dia dah diupgrade jadi bantal busyuk. Nampak dah usang gila tapi bila dipakaikan sarung, dia akan kembali jelita.


Tetapi diatas sebab sebab keuzuran melampau, bantal busyuk ni dah tak boleh direpair lagi. So terpaksalah ditamatkan perkhidmatannya. Kalau hantar PUSPAKOM pun dah tak boleh lulus.



Sebelum ianya dilupuskan, aku nak buat tawaran. Siapa yang mahu bantal busyuk ni untuk dijadikan koleksi peribadi, boleh berikan alamat korang untuk diposkan. Cepat sebelum terlambat. Bantal busyuk ini edisi terhad. Limited Edition kata orang kampung aku. Cuma satu didalam dunia.


Kalau korang simpan sebagai koleksi peribadi, dalam tempoh 20 tahun lagi korang boleh jual dekat Ebay. Mana tahu ia dah capai setaraf barangan Michael Jackson. Hah tak ke kaya korang nanti.


Harga : USD49,000

Harga : USD????

Cepat sebelum terlambat. Stok terhad. Jangan menyesal bila korang tidak mengambil peluang ini sedangkan bantal busyuk ini boleh menjadikan anda sefamous Michael Jackson ataupun sekacak Brad Pitt.

http://www.emocutez.com

12 comments:

aShaBuLz said...

apa kes? haha

puccino said...

ahaha...bantal busuk ko slalu kne sepak..mse kt umah sewa dlu..huhu..
xde harge..beli tuk gune2 ko leh la..hahaha..

Farha Aly Tan said...

ahaha. bantal busuk?! ngee..
btw fb lg best sbb mcm2 game ley maen. haha. tue je kowt

alan said...

ashabul: kes berat hehee

puccino: macam penah dengar je nama pucinno ni

farha: tapi cam boring je fb..

Afzainizam said...

salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

hallo bro.... wwwwwoooiiii busuknya....

tabiat yang tak boleh dihilangkan.... tahap ketagih yang melampau... setiap kali ko ciumnya sangatlah best....steam beb....

ko tahu tak bantal inilah yang menemani ko setiap malam... bantal ini tempat ko mencurah segalanya melepas geram ko pijak dan tumbuk dia sekuat hati hingga terburai isi perutnya..... ko lanyak di bila ko geram ngan dia.... ko gigit habis bocor..... namum ko tetap sayang kat dia... setiap kali ko mencium nya.... bau ko sama ngan dia.....

ko ngaku tak ko mimpi basah bersama dia??????

touyakaruma said...

Warna bantal busuk ko tu menimbulkan syak wasangka.

alan said...

azli: cit bantal ni xde kena mengena dengan mimpi basah rrr

touya: apa yang ko rasa bila tgk warna tuh?

Afzainizam said...

salam dari kami...
http://firestartingautomobil.blogspot.com

alahhhh berani buat berani tanggunglah.... habis madu sepah dibuang....

ko takut bantal tu bocorkan rasia ko kan... tu yang ko ugut bantal ko tu nak lupus ye.....

kalaulah bantal tu boleh berkata-kata..... mestinya ko rasuah bantal ko tu biar bercakap dusta.... mimpi mu enak belaka

iEn said...

adei.. lama tak peluk bantal panjang tuu.. winduuu huhu

Afzainizam said...

Sembah Takziah Atas Kemangkatan
DYMM Sultan Johor
Menyembahkan ucapan takziah dan rasa dukacita yang teramat sangat ke atas kaum kerabat Di Raja Negeri Johor di atas kemangkatan
DYMM Sultan Mahmud Iskandar Alhaj Ibni Al-Marhum Sultan Ismail.

Justeru, sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah ke atas roh Almarhum dan semoga dihimpunkan bersama orang-orang yang soleh – Al-Fatihah.
AL FATIHAH
(1)
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[2]
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
[3]
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[4]
Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
[5]
Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
[6]
Tunjukilah kami jalan yang lurus.
[7]
Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.

AMIN
Salam tulus ikhlas dari kami

Warga Johor http://firestartingautomobil.blogspot.com

Tiga keadaan menghadiahkan bacaan al-Quran kepada si mati:
1- Apabila seseorang itu membaca al-Quran kemudian berdoa kepada Allah supaya si mati itu diampuni dan dirahmati insya-Allah diterima Allah, seperti mana seseorang itu bertawasul dengan amalan-amalan soleh.
Tidak harus menolak manfaat doa selepas bacaan al-Quran kepada si mati.
2- Membaca al-Quran kemudian berdoa supaya Allah menghadiahkan pahala bacaan al-Quran itu kepada si mati. berkata Ibn Solah: “Harus meyakini manfaatnya kepada si mati supaya dikurniakan Allah kepada si mati pahala bacaan seperti mana pahala bacaan yang diperolehi oleh hamba yang hidup.”
3- Membaca al-Quran dari awal diniatkan kepada si mati, maka pahalanya akan sampai kepada si mati dengan izin Allah s.w.t.
Berkata Abu Abdullah al-Ubay: “Jika dibaca al-Quran dari mula sudah diniatkan untuk dihadiahkan kepada si mati akan sampai seperti mana yang diniatkan, seperti pahala sedekah dan doa.”
Imam Ibn Rusyd di dalam Nawazil pula menyebut: “Jika seseorang itu membaca al-Quran kemudian di hadiahkan kepada si mati harus dan si mati akan peroleh pahala dan manfaatnya”

Bantal said...

Kalau nak jual, minat nak beli...
Pengumpul bantal...

Anonymous said...

Say a peminat bantam lama. Saya beli RM150 jika minat jual. Sesiapa peminat kumpul bantam sill email kat I echew3@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...