Followers

Tuesday, November 17, 2009

Malaysiaku Gemilang

http://www.emocutez.com

Tajuk tak ada kena mengena dengan entry

Beberapa hari ni aku tak update blog ni sebab aku pergi jejalan. Bukan ke mana cuma balik Melaka je. Jejalan jumpa kawan disamping mengimbau kenangan lama. Dan memang aku akui, bila aku balik sana, memang aku happy je. Happy sangat sangat.


Bila lepak dengan diorang, mood aku datang balik. Banyak buat lawak je. Ade je lawak merapu kita orang buat. Cuma mungkin tak semeriah dulu sebab dulu kami sepuluh orang. Sekarang cuma ada 3 orang je yang tinggal. Yang lain sudah balik ke kampung asal.


Sedar tak sedar, sudah setahun aku tak balik Melaka. Dah banyak perubahan kat sana. Kat Dataran Pahlawan dah ada wayang. Hajat nak tengok citer 2012 kat sana tapi tak jadi sebab orang ramai gila. Banyak awek cun lak tuh.



Hari ni awek aku pergi Kuantan. Dia cakap nak keje kat sana. Ntah lah keje apa kat sana. Pandai pandailah jaga diri kat sana. Dia cakap kalau takde keje ok kat sana, dia balik semula ke Bentong. Akupun sebenarnya tak bagi dia pergi tapi dah itu kehendak dia, suka hati dialah..

Malam tadi ada benda pelik/misteri jadi kat aku. Aku lepak2 dengan awek aku dalam kereta kat jalan lama. Tengah sedap2 wat projek tiba tiba ada dengar bunyi orang bercakap kat belakang kereta. Mula mula macam berbisik tapi makin lama makin dekat dengan kereta. Lepas tu awek aku cakap ada bunyi baby menanggis. Pastu bunyi anjing menyalak lak.





Time aku dah mula tak sedap hati. Tapi aku memang syak itu cuma anjing sebab aku parking tepi jalan sebelah kebun cina. Tapi aku tak nak ambik risiko, terus blah dari situ. Jalan tu kalau malam memang sunyi. Kereta tak masuk situ kecuali nak pergi ke Kg orang asli kat dalam hutan situ.

Humm pe benda tu yek..Tapi memang aku tak puas hatilah dengan benda tu..Potong stim betul...

http://www.emocutez.com

2 comments:

Afzainizam said...

http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

hah.... kata orang dok berdua duaan dalam kete adelah orang yaang ketiga...

eeeemmmm kira line tempat tu tak clear laah... cari lah tempaat lain...

aku rasa lah orang asli tu sedang skodeng ko kut....

alan said...

xde maknanya org asli tu nak tgk aku hahaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...