Followers

Thursday, April 10, 2008

Ladang Babee

Isu ladang babi yang bakal dibina di Sepang kini menjadi isu hangat. Ladang yang diluluskan oleh kerajaan campuran pembangkang bernilai rm100 juta akan dibina di daerah Sepang. Ladang yang dikatakan menggunakan teknologi canggih itu kini ditentang oleh penduduk didaerah tersebut.

Walaupun Exco kerajaan Selangor, Teresa Kok menggesa projek ternakan babi ini jangan dijadikan isu sensitif tetapi babi adalah menjadi isu sensitif bagi umat Islam sampai bila-bila. BABI tetap haram bagi orang islam malah kau nak letak ladang BABI kau ni kat kawasan orang melayu.

Satu lagi pasal Teresa ni. Dia ni memang suka menimbulkan isu sentimen perkauman dan agama. Dari kes murtad lina joy, isu perempuan dibalai polis malah isu menggunakan tulisan jawi pada nama jalan. So kau ingatlah Teresa, jangan sampai ada orang melayu yang akan tembak kepala kau nanti.

Ramai juga orang yang memperlekehkan isu babi ni diperbesarkan. Alasan mereka kerajaan khir toyo dulupun ada ladang babi juga so apa nak kecoh. Mereka juga menuduh kerajaan dan media sengaja memperbesarkan isu ni untuk menunjukkan sikap buruk pembangkang.

Pada pendapat aku, kalau mereka rasa isu babi ni bukan isu besar, aku minta kepada kerajaan dan media supaya abaikan jelah kisah mereka. Biarkan mereka hidup dengan babi2 mereka. Semasa pilihanraya dulu mereka menyokong pembangkang. Dan sekarang anggaplah babi ni hadiah dari kerajaan pembangkang untuk mereka sebagai tanda terima kasih.


TERIMA KASIH PKR

TERIMA KASIH DAP

Raz : Aku tak mengata PAS kerana aku masih hormat dengan kepimpinan ulama walaupun aku kecewa dengan sikap PAS dalam isu ni.

1 comment:

Anonymous said...

nice blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...