Followers

Saturday, December 31, 2005

"Salon"

Aku baru selesai menonton cerita salon. Walaupun cerita dah lama berlalu tapi aku baru berpeluang menontonnya. Bagi aku cerita nie simple but menarik. Ia mengisahkan tentang dua orang yang bermasalah dalam mencari cinta dan akhirnya bertemu jua. Walaupun kebanyakan cerita cinta adalah sama tapi cara cerita ni diolah agak menarik. Dan cerita nie juga tidak banyak lawak spastik bodoh yang sering ditemui dalam hampir semua filem melayu hari ini. Kisah cerita cinta remaja yang banyak dugaan yang perlu ditempuhi sebelum mereka menemui cinta sejati. Konsep cerita ni sama seperti cerita "sepet", "gol dan gincu". Hapening, funky, dan sememangnya cerita remaja.

Setelah aku menonton cerita nie, aku rasa bersemangat untuk meneruskan hidup. Tak tau kenapa tapi aku percayakan cinta. Cinta sejati pasti akan hadir dalam hidup seseorang. Dan aku juga suka ayat "Cinta bukan sekadar kosmetik dan ia mempunyai rahsia. Tapi aku percaya pada cinta kerana cinta akan membuat manusia lebih sempurna"

Lagu "Rahsia Luna" juga sedap didengar. Sayu jee hati aku ish ish ish. Anyway bagi aku cerita nie memang best.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...