Followers

Thursday, March 31, 2005

Aku Menulis

Tiga malam yang lepas aku bermimpi sesuatu yang agak pelik. Aku mimpi berlakon dalam sebuah cerita dan tajuk ceritanya pula ialah "Sepet". Aku tak tonton lagi cerita tue dan tetiba je aku boleh berlakon dalam cerita tuh. Kalau cerita yang pernah aku tonton tak apalah juga. Dan bukan aku seorang je yang ada dalam cerita tu tapi awek aku Aina dan juga X-girl aku Lynn. Aku dan awek aku sebagai watak utama dalam cerita ni. Cuma satu babak je yang aku still ingat iaitu aku ngan awek aku berjalan bersama-sama di depan X-girl aku. Perhh memang parah mimpi aku. Macam saje nak pedajalkan aku... Sampai sekarang aku still pikir apa maknanya mimpi aku nie.
Aku rasa nak beli cerita Sepet esok. Nak tengok camana jalan cerita dia. Orang kata cerita dia best. Ceritanya bukan sekadar kisah cinta remaja tapi banyak juga tentang kehidupan dan juga perasaan diantara dua kaum yang ada di Malaysia nie. Bukan calang calang orang yang boleh buat filem macam nie sebab ia mungkin akan menjadi kontreversi kalau ada pihak yang cuba meniupkan api perkauman kat negara nie. Bagi aku tak salah kalau bercinta berlainan bangsa sebab zaman sekarang dah berbeza dari zaman sebelum dan baru merdeka. Zaman dulu sifat curiga dan juga tidak percaya terhadap berlainan bangsa masih tebal. Tapi sekarang zaman sudah berubah. Rakyat sudah berfikiran terbuka walaupun masih ada segelintir yang masih berpegang pada tradisi dan adat resam. Aku dulupun masa muda riang ria remaja ada juga jatuh cinta dengan amoi. Sampai sekarang kami masih berkawan dan saya adalah satu-satunya kawan melayu rapat yang dia ada.
Sekarang nie banyak pulak berlaku gempa bumi. Hari isnin yang lalu berlaku satu lagi gempa bumi di sumatera. Tapi tiada kejadian tsunami sebab gegaran berlaku sedalam 32 km dari permukaan. walaupun berlaku jauh di dalam bumi tapi kesannya still dahsyat. Kematian dianggarkan melebihi 10,000 orang. Aku tak tahulah apa nak jadi sekarang nie. Dunia memang nak kiamat tapi aku belum kahwin lagi ish ish ish...

2 comments:

Tok Rimau said...

Cerita sepet ini kisah cinta biasa tapi corak penceritaan dia berlainan dari film Melayu biasa.

Anonymous said...

hai alan... ermmmm mimpi tu kan mainan hidup.. fikirkan la ia sepeti di angin lalu... kalau terjadi pun mungkin hanya suatu kebetulan jer.. betul tak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...