Followers

Saturday, December 07, 2013

KISAH ELISYA DAN WATER PUMP AJAIB #LIFESTYLE


Minggu lepas aku dapat tahu water pump Elisya dah bocor. Setiap kali nak pergi kerja, kena isi air dalam radiator. Balik kerjapun macam tu. Nak pergi kedaipun macam tu. Tiap tiap hari buat macam tu, aku dah tension. Rasa macam Elisya nak gerak dah tak pakai minyak tapi pakai air pulak. Sudahnya aku mintak duit kat Bonda nak repair Elisya.

Alang alang nak tukar water pump, aku nak tukar sekali timing belt sebab nak bukak water pump kena buka dulu timing belt. Bengkel pertama aku pergi, tokey tu cakap kos tukar water pump dan timing belt RM350. Abah dia mahal. Aku rasa macam tipu je bengkel tu. Aku gerak pergi bengkel lama kat Ketari. Tokey tu cakap kos semua baru dua ratus lebih. Diapun terkejut bila aku cakap bengkel pertama tu caj harga sampai tiga ratus lebih. Dia cakap bengkel tu nak kaya wooo.





So aku tukar ler Elisya dengan kos tak sampai tiga ratus. *Penipu gila bengkel pertama* Water pump baru RM50 ringgit. Timing belt RM115. Upah semua RM60 ringgit. Kira ok ler tu. Dekat sejam lebih jugalah aku melepak kat bengkel tu. Dengan hujannya tapi nasib baik tak lebat.


Kat bengkel ni aku jumpa gambar Almarhum Sultan Pahang, Sultan Abu Bakar Riayatuddin Al-Muadzam Shah ibni Almarhum Sultan Abdullah Al-Mutassim Billah Shah. Rare woo gambar ni. Aku rasa gambar ni dah lebih 40 tahun kot.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...