Followers

Thursday, November 07, 2013

TERSADAI DI PAGI HARI


Pagi tadi masa nak pergi kerja, Elisya tiba tiba buat pasal. Tengah jalan enjin boleh mati pulak. Nasib baik tak ada kereta kat belakang. Kalau tak naya je belakang kena sondol. Masa enjin mati, aku sempat tarik ke tepi jalan. Tersadailah aku kat tepi jalan sebelum ada orang datang tolong.

Call bengkel, dia datang periksa. Tengok tengok distributor masalah. Distributor ni aku pernah tukar masa eksiden dulu. Itupun ambil yang second hand. Mana nak cari ori dah sekarang. Tukar distributor baru tapi chap China. dapatlah harga RM160.00. Itupun tak tahu sampai bila boleh tahan sebab chap ayam.




Nak tukar distributor, kena tarik ke bengkel. Naik lori lagilah Elisya tahun ni. Rabak RM50 ringgit upah towing tadi.



Dah tukar distributor, enjin masalah juga. Tengok pulak kaburetor. Sekali kabutaror aku dah calar sebab pasir halus dah masuk. Penapis angin aku dah bertahun tak tukar baru. Pasir dan debu masuk buat kaburator aku jem. Kenalah sembur pelincir, buang balik pasir halus yang melekat.

Balik bengkel, aku terus singgah kedai aksesori yang selalu aku pergi bila nak buat kereta. Beli air filter baru gantikan yang lama. Budak cina kedai tu tanya napa kereta aku tersadai kat tepi jalan tadi. Rupa rupanya dorang nampak. Adeh ni ler masalah kereta popular kat Bentong. Tak ada orang buat kereta pelik pelik melainkan aku je.

2 comments:

ساريده سنين said...

cantik kereta...

shaFazie said...

adoii banyak jugak yg rosak....kene hari2 pujuk elisya..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...