Followers

Tuesday, December 20, 2011

Penyamun Indonesia Makan Kucing

Sekumpulan penjenayah bukan saja melarikan motosikal dan beberapa barang berharga milik seorang warga Indonesia, malah memanggang dan makan kucing peliharaan mangsa dalam kejadian pecah rumah di Muara Tebas di sini, awal pagi semalam.

Kejadian jam 4 pagi, ketika lelaki berusia 43 tahun itu tidur sebelum dikejutkan dengan kehadiran empat lelaki bertopeng yang memecah masuk rumah itu.

Menurut sumber, mangsa yang bekerja sebagai penjaga kolam udang itu diikat suspek sebelum menggeledah seluruh rumahnya bagi mencari barangan berharga.

“Mangsa dikatakan tinggal berseorangan di rumah berkenaan, manakala majikannya tiada di rumah dipercayai mempunyai urusan di luar kawasan.

“Suspek yang dikatakan tidak berpuas hati dengan hasil kegiatan jenayahnya ke atas mangsa, tidak beredar dari rumah berkenaan kerana menunggu majikan mangsa kembali dengan harapan memperoleh barang lebih berharga,” katanya.

Sumber itu berkata, sementara menunggu majikan mangsa pulang ke rumah, suspek menyembelih kucing peliharaan mangsa sebelum memanggang binatang itu di luar rumah.

“Selepas ‘berseronok’ menikmati kucing panggang, semua suspek dikatakan sempat melelapkan mata kerana kekenyangan dan kesempatan itu digunakan mangsa memboloskan diri dengan meleraikan ikatan.

Gila orang indon ni. Makan kucing sial. Elok dorang pulak disembelih lepas tu dibakau. Celaka gila dorang ni.

3 comments:

shaFazie said...

mkn kucing grrr gila ke apa...mcm benda lain tk boleh nk mkn...pelik2

Alan said...

kak jijah: kalau kak jijah ada, dorang ratah dah kak jijah ni hehehe

Afzainizam said...

uihhh ingat orang myanmar ajerr makan kucing indon pun baham kucing issshhhhh...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
overhaul motorsikal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...