Followers

Tuesday, November 22, 2011

Pejabat Retro

Sejak aku update ahad lepas, aku dah blur nak update apa. Tadi kat ofispun aku duduk termenung. Bukan setakat blog ni, blog blog yang lainpun aku tak boleh nak update. Blur gila gila.

Bertambah pulak dengan kerja kerja ubahsuai di pejabat tadi, makin berserabut aku rasa. Alhamdulillah kerja kerja ubahsuaipun dah hampir selesai. Lepas ni pejabat akupun nampak kemas sikitlah. Takde dah macam balai polis Bukit kepong. Atau senang cakap macam bangunan Kerajaan tahun 50 60an.


Siling tinggi dengan kipas panjang

Siling direndahkan dan kipas diganti aircond

Korang tahu tak macam mana rupa bangunan Kerajaan tahun tu? Dia pakai kipas siling besar panjang ok hehehehe. Kalau nak lebih jelas, korang tengoklah rupa rumah kuarters Kerajaan yang lama lama. Bangunan kayu tinggi dengan tangga batu 3 anak tangga hahahaha.

Macam itulah pejabat aku ni. Campur pulak kabinet besi yang dulu popular tahun 1960 1980an. Memang klasik gila hahahaha. Nasib baik kerusi meja dia dah tukar. Kalau masih pakai meja besau hitam dan kerusi besi kusyen hitam, perghh memang retro lah hehehehe.

9 comments:

Mermaid Ungu said...

dulu retro..skang dh modenn la kunun

Asrul Rae said...

Tahu kan.. beza kondo kos rendah dengan kos sederhana/tinggi adalah tinggi bumbung.

kondo bumbung tinggi biasanya masuk kategori mewah.

hhaha. Aku rasa bagus kau cat ofis kau warna kuning peach. Nampak mewah sket. citarasa ko kan. :D

Asrul Rae said...

Tahu kan.. beza kondo kos rendah dengan kos sederhana/tinggi adalah tinggi bumbung.

kondo bumbung tinggi biasanya masuk kategori mewah.

hhaha. Aku rasa bagus kau cat ofis kau warna kuning peach. Nampak mewah sket. citarasa ko kan. :D

shaFazie said...

btol2 retro nie

Afzainizam said...

woooooo bukan setakat pejabat ko ajerrr yang ada bumbung cam tu... pejabat aku pun sama gak kipas zaman purba kala... tapi mmg kipas tu tahan lahhh dah berkurun dok tergantung masih boleh pakai lagiii... sekali pusing macam-macam bunyi keluar... tapi putaran dia mula-mula agak slow pastu takleh nak control pasal suis dia dah rosak tak leh slow...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
teknik penyaduran chrome electro

alan said...

ayunda: jeles ke hehehe

alan said...

asrul: yeke beza kondo adalah siling? aku x penah masuk kondo

alan said...

kak jijah: tau xpe

alan said...

afzainizam: sekarang kebanyakkan pejabat dah pakai aircond

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...