Followers

Saturday, November 12, 2011

Kamera Pilihan

Aku sekarang ni tengah berkira kira nak beli sebuah kamera baru. Kamera aku yang lama tu skrin dia rosak. Bila tanya repairpun cecah 4 5 ratus juga. So lebih baik ambil baru je kan. Aku dulu pernah juga bercadang nak beli DSLR tapi bila tengok orang yang dok usung keliling mengaku leceh juga nak bawak, aku dah padamkan niat murni tu.


Lagipun dengan perangai aku yang hanya sekejap je minat lepas buang jauh jauh, rasanya DSLR bukanlah pilihan yang terbaik sekarang. Lain kalau duit tengah berlambak, bolehlah aku bazirkan dengan beli DSLR tu. Pakai seminggu dua lepas tu campak bawah katil hahaha.

Dulu time aku pakai handfon nokia N75 dengan kamera 5mpx, aku memang dah malas nak beli kamera. Tapi sekarang sebab aku pakai BB, kualiti kamera dia sangatlah suck. Takkan aku nak bawa dua handfon semata mata nak gunakan kamera je kan.


Sebab tu aku rasa nak beli kamera baru satu. Beli yang kompak senang selit celah poket. Bila cakap pasal selit, aku teringat ayat bebudak time aku sekolah dulu. Dorang suka cakap "selit celah jubur". What the fak hahahaha !

Sekarang tengah pening nak beli yang mana satu. Bajet aku dalam 5 rat. Beli yang mahal mahalpun buat apa. Aku bukannya nak ambil gambau apa sangatpun. Dapat yang boleh ambil gambau berkualiti terutama time dalam gelappun dah ok.

3 comments:

Asrul Rae said...

beli je lah handphone kamera. boleh wat phone backup kalu phone1 takde bateri. lagipun sparepare mudah, nak sync masuk komputer pun senang sebab ade software khas dia. adoi.. huhu

Alan said...

asrul: aku dah ada dua handfon..takkan aku nak bawak dua2 kot time keluar

Afzainizam said...

Setakat ni aku hanya ada handphone yang ada kamera cap samsung ciplak tapi kira ok lahhh gambar dia...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy hydro fuel system kereta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...