Followers

Sunday, October 30, 2011

Langit Petang

Hari ini aku sunyi gila. Lepak sesorang. Dari Bentong aku drive ke Karak lepas tu pusing balik Bentong. Rasa macam orang dah tak betul dah. Rasa macam nak drive Elisya laju laju lepas tu hentam divider. Macam inilah kehidupan. Hidup ini umpama langit petang. Ada masanya hidup kita disinari kegembiraan. Tetapi adakalanya, kita diselubungi kesedihan.


mengapakah awan mendung,
menghiasi langit petang,
redup suram alam maya,
tanpa sinar bahagia,

kehampaan yang melanda,
di titian kehidupan,
resah duka berpanjangan,
menantikan kedamaian,


dimana sinaranmu,
dimana keindahan,
dimana pengharapan,
hanya kecewa sering melanda


seandainya senja tiba
dalam suram langit petang,
sepi malam kegelapan,
tanpa sinar kebahagiaan

4 comments:

Blues Riders said...

Kumeniti awan yang kelabu
Kutempuhi lorong yang berliku
Mencari sinar yang menerangi
Kegelapanku..

eh eh.. langit petang atau pelangi petang?

alan said...

BR: tu lagu pelangi petang - sudirman hehehe

afzainizam said...

Langit petang kat tempat aku gelap selalu hujan beb....

dulu aku zaman aku kecik aku suka tengok langit petang kat pantai kampung aku.... pasal nampak langit bercantum laut dan sikit-sikit jadi merahhhh... lepas tu seram meremang tengkok cabut balik pasal dah senja

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
Cara Post mortem ayam dan lain2 burung

alan said...

sekarangkan musim hujan..kalau langit petang kat laut memang cantik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...