Followers

Tuesday, October 25, 2011

Kekejaman Rakyat Libya Bakal Memusnahkan Negara Sendiri









"Wahai orang yang beriman (kepada Allah) tidak mengambil (seperti) orang-orang Yahudi dan Kristian (seperti) sebagai rakan-rakan dan sekutu anda yang juga rakan-rakan dan sekutu antara satu sama lain. Dan sesiapa dari kalangan kamu yang berpaling kepada mereka (untuk persahabatan dan persekutuan) kini dimiliki oleh mereka (dan bukan kepada kami). Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk orang-orang yang fasik. " - Al-Maida ayat 5 : 51

6 comments:

asrul rae said...

Muammar Libya aku rasa kena fitnah. Dia memang gila-gila, tapi bila kita baca kisah dia baru kita tahu dalam hati dia baik. Tengok apa dia buat kat rakyat.

Libya bukan negara miskin. Pendapatan mereka setara Malaysia, tapi sana lagi baik sebab makanan sana murah. kerajaan libya kasi subsidi.

surat khabar cakap Muammar tu korup, simpan USD200b, boleh pecaya ke tu?

Kalau saddam, betul la sebab ade bukti istana saddam bepuluh-puluh buah kat Iraq. Tapi Muaamar, takda pun dalam berita tunjuk ganbar istana dia yang mewah. So kesimpulannya muamar takda la semewah sampai RM200 bilion. Kalau mewah sikit2 tu OK lah dia kan jadi presiden 42tahun. Tapi maksud aku takda la sampai USD 200 billion kejahatan dia.

Yang ada cuma pistol emas. Tu pun aku rasa sebab nak cover utk tunjuk muamar ni kaya.

apa pendapat?

alan said...

pendapat akupun sama..memang dia kejam tang tembak rakyat yang berdemo.itu je kes mula mula.lagipun demo ni start dari Tunisia,merebak ke Mesir lepas tu Libya.

Syria dengan Sudan pun tunggu masa je. Salah satu punca adalah pemimpin memerintah terlalu lama.

Tapi punca utama adalah jarum yahudi zionis + CIA dah cucuk dorang. benda ni hampir terjadi masa rusuhan kuning hari tu. Media asing siap buat liputan konon demo ni akan jadi macam kat Mesir.

Nasib baik tak semua rakyat yang turun. Yang adapun cuma penyokong politik je. Yang atas pagar buat tak tahu je.

Dan Allah nak tunjuk, lepas je demo kat Malaysia,terus ada demo kat Britian. Habis sampai terbakau bandau. Lepas tu terus senyap media asing.

semua ni permainan yahudi zionis. Dorang tak guna askar, dorang guna orang dalam. Dorang guna ekonomi.

ayunda maajis said...

Last2 rakyat gak yg menderita..

alan said...

ayunda: yup..eee antu tulanggg

Afzainizam said...

Yuppp ini semua dah dirancang pada aku ini semua propaganda nak jatuhkan Libya.... bagi aku dia dah banyak berjasa….!

Geng-geng anti Muammar Gadafi ni dpt senjata dari mana? Ada pihak2 yg sponsor ke? Berapa % rakyat dia yg nk dia turun? Lebih 50% ke.

Teori aku: yang menentang ni tk smpai pon majoriti tp dibekalkan SENJATA. Muammar plak pi bunuh orang awam, tu silap dia. Geng2 yahudi Amerika pon amik la peluang yg ditunggu2 selama ni.

Kes Libya xsama dgn Egypt. Egypt, rakyat ramai2 berhimpun mintk Hosni Mubarak turun. Tp Libya lak cam ada konspirasi utk jatuhkan Muammar Gaddafi, asalnya bukan dari rkyat tp dari kuasa luar.

Semua pemimpin Islam digulingkan sedemikian rupa. Dibunuh oleh rakyat sendiri. Amerika dan konco konconya bersorak gembira. Dunia akan lihat orang Islam membunuh pemimpinnya sendiri seagama. Pernahkah kita lihat pemimpin kafir dibunuh di khalayak dan dihina sedemikian rupa?

Muaamar gadafi memang bersalah dan patut dihukum di mahkamah. Bukannya di tangan manusia yang tiada pertimbangan walau pun seagama.

Islam membezakan kesalahan dan pelakunya. Dosa gadafi kerana membunuh rakyatnya memang perlu dihukum tetapi bukan diseret dan diperlakukan sedemikian rupa. Biar sebesar mana pun dosanya, mahkamah yang layak menetapkan hukuman bukannya dibunuh di jalanan seperti sekarang.

Sebagaimana seorang pencuri dibelasah sehingga mati. Orang yang membelasahnya itu adalah pembunuh. Hukuman mencurinya adalah di tangan mahkamah bukannya di jalanan.

Renung renungkan…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip pentingnya nama pemandu kedua dalam insurans kereta

Arthur Rae said...

MalaysiaKini pun Soros yang sponser. Jadi pelabur sejak 2002 lagi, dalam 30% kot saham dia dalam MalaysiaKini.

Tak faham kenapa orang Hungary pun minat sangat dengan politik malaysia sampai sanggup sponser akhbar. Mesti ade sebab

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...