Followers

Wednesday, August 03, 2011

Pelajar Celaka

Siapakah yang memantat kat sekolah hehehe
Ada di kalangan 33 pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bandar Baru Uda di sini, yang mendakwa didera ketika mengikuti kem motivasi pada 29 hingga 31 Julai lalu di Pusat Latihan Penjara Kluang, dikatakan pernah ditangkap khalwat bersama pasangan masing-masing di dalam bilik air sekolah ketika sesi pembelajaran.

Sumber Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah itu berkata, sebahagian besar juga dikatakan sering terbabit dalam pergaduhan. “Pada masa sama, ada juga ditahan kerana merokok, ponteng kelas dan sekolah namun tidak dikenakan tindakan tegas oleh pengurusan sekolah.

“Ini menyebabkan ada pelajar bermasalah disiplin merasakan diri mereka kebal dan tidak dikenakan tindakan oleh sekolah jika melakukan kesalahan,” katanya di sini, semalam.

Pada masa sama, katanya, dia tidak menyalahkan guru kerana ada dalam beberapa kes, ibu bapa menyerang pengurusan sekolah mendakwa anak mereka baik sedangkan hakikat sebaliknya.

Apabila ini berlaku, guru bertugas yang diserang dipercayai serik untuk berusaha membaiki kelemahan pelajar terbabit dan membiarkan mereka melakukan sesuka hati kerana ibu bapa sendiri tidak marah apabila diberitahu anak menghisap rokok atau sering ponteng. - Harian Metro

Kan aku dah cakap memang patut budak ni semua kena humban dalam penjara tu. Dorang ni semua sampah.Tapi yang aku pelik, apasal dorang ni jadi pondan lepas kena duduk dalam penjara. Baru 3 hari dah menanggis. Cakap gengster. Memantat kuat sampai kat sekolahpun nak memantat tapi jiwa lemah rupanya hahahaha.

Mak bapak yang sokong anak dorang inipun patut dikurung sekali dalam penjara. Buat anak pandai tapi jaga anak tak reti. Anak jadi pelacur, jadi kaki pecah rumah orang buat tak tahu je. Lepas tu menyalak salahkan orang lain.

1 comment:

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip periksa kerosakan san servis radiator

Memang budak kalau dah terejallll.. patut kena buat cam tu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...