Followers

Wednesday, June 15, 2011

Hackers Anonymous Gagal Jawap Soalan Kubur

Sejak isnin lepas ada satu bebudak tak baligh yang cakap nak hack website kerajaan. Lawak gila bebudak ni. Akal entah apa apa. Sebab apa dorang nak hack? Meh aku kasi tahu :
Sementara itu, kumpulan itu pada petang Selasa menjelaskan di laman web Pastebin, mereka merancang mahu berbuat demikian kerana mendakwa tindakan kerajaan Malaysia melakukan pelbagai sekatan di laman siber termasuk yang terkini melibatkan laman perkongsian fail seperti Pirate Bay.

Anonymous juga menuduh kerajaan melarang tayangan filem dan televisyen selain mengehadkan Internet yang bagi kumpulan itu ia adalah hak asasi manusia yang asas.
HAHAHAHAHAHAHA sejak bila pulak internet ini keperluan asas manusia. Masa aku sekolah dulu cikgu aku tak cakappun internet ni hak manusia yang asas. Dalam Quran pun tak sebut. Nampak sangat sesat lagi menyesatkan fahaman bebudak ni.

Nampak sangat dorang ni tak ada akal. Eloknya dorang ditangkap pastu campak dalam penjara. Bagi sebat 10 sebatan. Biar dorang ni berakal sikit.

Aku dahulu lahir dan membesar dizaman internet tak wujud. Jangankan internet, handfon pun belum ada. Tapi hidup lagi aku sampai sekarang. Tak ada cacat celapun. Bebudak sekarang langsung tak reti bersyukur dengan apa yang mereka ada sekarang. Aku rasa kalau dorang dicampak balik 30 tahun dulu, mesti dorang menanggis berguling guling.

Hidup lamapun bebudak ni menyusahkan mak bapak je.

* Sejak Blogger umum nak tutup akaun yang gunakan emel lama, aku dah buat backup blog ini. Bila blog ini disekat baru aku keluarkan blog baru.

5 comments:

Anonymous said...

pada aku ybrais ni memang ade masalah la. dia banyak buat benda yang tak rasional. contohnya cam sekat wikileaks, piratebay. perlu ke tu? dia tau ke dia buat apa tu..

dulu masa sekolah, lagu negaraku rentak march. irama orang nak pegi perang. simbol malaysia progresif, makmur. masuk je dia jadi menteri seni, dia tukar jadi rentak sekarang. lembut, tak bemaya. slow.

sekarang kau dengar lagu negaraku rasa semangat tak? rasa mengantuk ade lah. ni gara gara dia lah tu. buat kerja tak rasional. bekas timbalan presiden semangat 46 tu.

Alan said...

asrul: benda ni ada kaitan dengan hakcipta..lagipun kalau kita main download, itu boleh dikira mencuri sebab ambil tanpa izin.

soal lagu negaraku tu, aku dah tak ingat rentak yang lama hehehehe.

Anonymous said...

bukan semua pun download tu salah hakcipta. dalam 100 download tu, ade la 30 yang pirate. yang 70 lagi bermanfaat. tu pun nak blok.

pasal lagu negaraku tu cuba cari kat youtube.

Alan said...

70 yang bermanfaat tapi tetap perlukan lesen. paling simple windows lah. ko lainlah pakai linux.

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اسلام عليكم

http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
kembara mahkota johor 2011 daulat tuanku

yupppp sekarang senang ajer rompak download ajerrr..... lanun betoii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...