Followers

Thursday, May 19, 2011

Pocong Oh Pocong Part 2

Tadi aku ceritakan pasal ada orang nampak Pocong. So petang tadi lepas balik kerja, aku ambiklah gambau dikawasan berkenaan. Akupun tak pasti kat mana orang nampak tapi inilah jalan yang aku cakapkan dalam entry sini







Sorry sebab tak ada Pocong dalam gambau. Gila ke Pocong nak keluau siang siang. Memang dia nak kena rejam ler kalau keluau siang buta. Kenapa aku tak ambik gambau waktu malam? Bukan aku takut tapi camera aku tak clear kalau malam hehehehe.

Klik sini untuk membaca cerita mukadimah

6 comments:

Anisa Hang Tuah said...

hiks..ingat kan ade gmbr pocong

alan said...

nisa: mana de hehehehe

Afzainizam said...

Walaupun negara kita sudah mencapai pembangunan sebagai sebuah kosmopolitan yang maju, kita tidak sunyi daripada cerita-cerita misteri sekitar makhluk halus.

hantu ada di merata-rata tempat tak kira masa.iblis,syaitan dan jin memang bijak untuk menakutkan cucu-cucu adam dengan menyamar sebagai makhluk yang dipanggil hantu.hantu adalah satu nama yang diberi nama oleh manusia.suka iblis dan jin sebab dapat nama dari manusia.iblis dan jin menyamar sebagai hantu supaya manusia akan takut hantu,bukannya kepada Allah jadi janganlah kita terpedaya dengan kelicikan iblis dan jin.kuatkanlah iman dan takutlah kepada Allah SWT...

memang benar, Allah maha agong, tapi Allah juga mahu menguji sejauh mana ingat pada-Nya ketika dalam kebimbangan. Syaitan pun makhluk Allah juga.

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??

diy boot kereta karat
diy spray bumper dan grip handle pintu

Naisophon said...

Aku ada baca persoalan dalam Gila-Gila lama:


"..Kenapa pocong ada dalam masyarakat melayu je? Betul ke cerita hantu ni semua?

Untuk tarik hantu, kena ada pulut kuning dengan ayam kampung panggang. Dengan 9 bijik telur ayam.

Pengeras 5 sen. Lepas tu naik 10sen. Lepas tu naik 25sen. Naik RM5. Sekarang da jadi RM200.

Hantu ke bomoh yang makan duit tu?


Apu pun terfikir jugak. hehe

Alan said...

afzainizam: betul tu..tapi kalau difikirkan, cara setan menganggu orang islam dan orang kafir adalah berlainan..nanti aku buat cerita pasal ni

Alan said...

sophon: servis caj hantu sekarang ni yang mahal hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...