Followers

Thursday, May 12, 2011

Kes Simbah Asid Adalah Isu Perkauman


Polis meminta bantuan orang ramai termasuk persatuan pemandu teksi untuk menyalurkan sebarang maklumat mengenai suspek bermotosikal yang terlibat dalam 22 kes menyimbah cecair dipercayai asid di sekitar negeri ini dan Lembah Klang.
 
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Bakri Zinin berkata, kerjasama orang ramai diharap dapat membantu pihak berkuasa memberkas suspek terbabit secepat mungkin. Beliau berkata, setakat ini, pihaknya masih belum dapat mengenal pasti suspek yang terlibat dalam jenayah itu kecuali latar belakang keturunan lelaki berkenaan.

"Saya difahamkan 22 kes simbah asid ini dilaporkan dengan tiga daripadanya adalah di Selangor, manakala yang lain kebanyakannya di Kuala Lumpur dan kita percaya semua kes itu dilakukan oleh orang sama. Namun, agak sukar untuk kita kenal pasti suspek tersebut kerana kekangan maklumat selain suspek bergerak dan melakukan jenayah itu di kawasan-kawasan berlainan," katanya.

Beliau mengulas insiden menyimbah asid terhadap golongan wanita yang dikesan aktif mulai Februari hingga 27 Mac lalu apabila 18 kes dilaporkan berlaku dalam tempoh tersebut. Kejadian yang reda seketika selepas 27 Mac didapati berulang kembali pada 6 dan 7 Mei lalu dengan masing-masing dua kes dilaporkan di daerah Sentul dan Dang Wangi.

Suspek dipercayai seorang atau dua lelaki bermotosikal yang akan datang dari arah belakang mangsa sebelum bertindak menyimbah sejenis cecair dipercayai Alkaline-based atau Oxidizing Agent ke arah muka atau badan mangsa. - Utusan Malaysia

Perghhh gila kentang kes ni. Sampai polis jadi bodoh dibuatnya. Dah 22 kes dilaporkan tapi polis masih belum dapat tangkap. Suspek ni pakai ilmu hitam ke sampai polis tak boleh nak tangkap hehehehe.

Hindraf Shit
Suspek ni sebenarnya keling. Hari tu akhbar dah dedahkan keturunan suspek ni. Dan kebanyakkan mangsa adalah wanita melayu. So kes ini sebenarnya ada unsur perkauman. Kalau polis tak boleh handle, sila serahkan kepada KDN. Dan Menteri KDN pulak janganlah asyik bagi amaran je. Tahu lah dulu awak tu pegang jawatan Menteri pendidikan. Tapi sekarang dah jadi Menteri KDN. Takkan penjenayah pun hanya diberi amaran. Mereka bukannya budak sekolah setakat bagi warning je.

Kalau suspek dapat ditangkap, elok disimbah dengan cuka getah. Biau mampus. Haram jadah punya orang. Memang Pandi Kutty lah suspek ni.

6 comments:

cik ayin said...

takutnya...

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
diy bumbung kereta karat

haiii dulu kes simbah cat kat umah sekarang simbah asid pulak.... mmg menakutkan lahhh... diharapkan kerajaan gubal undang-undang untuk hukum orang yang menyalah gunakan asid ni untuk mencederakan orang.... seberat -beratnya sebagai pengajaran

alan said...

afzainizam: kes ni dah lama..tapi polis x dapat tangkap lagi

alan said...

ayin: takut huhuhuhu

ayunda maajis said...

seram dowh..org x bersalah pon jd mangsa ni..memang aku bengang ar..

Anonymous said...

sy setuju sgt, lpas suspek dh kna tangkap, dye pun patut disimbah cuka getah, biar dye tau rase sakitnye ble dye wt kt owg....harap polis dpt berkas suspek secpt yg mungkin sbb bnda ni dh menyebabkn rase tkt dlm kalangan wanita melayu utk kuar rmah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...