Followers

Friday, April 29, 2011

Tegur Menegur Dalam Blog


Pernah tak korang kena tegur dalam blog. Misalnya ada orang yang kunun kunun baik lah sangat. Tegur itu ini. Pasal agama ke, penulisan ke apa lanc*u lah kan. Dulu aku ada juga kena tapi aku buat tak tahu je. Apahal pulak dia datang blog aku nak tegur itu ini. 

Prinsip aku jelas. Aku tak tegur ko, ko jangan tegur aku. Blog aku adalah hak aku. Aku tak memaksa sesiapa untuk datang membaca dan aku juga tak kenakan sebarang bayaran. Blog aku adalah umpama rumah aku, hidup aku.

Apa perasaan korang kalau tiba tiba datang tetamu, dengan lancang dia cakap rumah ko buruk, langsir ko tak lawa, kerusi rumah ko senget. Apa perasaan ko lah kan. Mesti hangin satu badan. Rasa nak simbah asid je ke muka tetamu tu kan.


So samalah dengan aku. Aku tak perlukan sesiapa datang untuk cakap blog ko ni ganas, ada unsur lucah, menghina ataupun apa apa je lah. Walaupun niat dia baik, aku tetap tak perlukan itu semua. This is my life, not your life.

Aku alu alukan sebarang komen daripada korang tapi tak perlulah nak tegur itu ini melainkan aku minta sahaja. Dan aku dah buat notis diatas blog ni, blog ini mengandungi unsur unsur negatif, so sendiri paham lah. Janganlah harap ada ceramah agama pulak kat dalam blog ni ok ^_^"

4 comments:

Heidi Shafiq said...

bagi je pelempang sedas dua kt sesape yg suke tegur org tu.. haha.. :P

Alan said...

heidi: kalau depan muka memang nak bagi pun hehehe

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
abu nak Tanya kenapa cermin sebelh kiri

sabar ajerr lerrrr... kadang tu teguran yang aku terima tu membina... tapi kalau setakat kutukkan pedas kat blog aku mmg aku tak layan

Raja Umir Yasha said...

Asslmu'alaikum..

1st time tgok blog ni..

Saje nak berkongsi Hadis drpd Rasulullah, Nabi Muhammad S.A.W yg kita cintai dan rindui... maksudnya..

"Bagilah peringatan/nasihat sesama muslim kerana ssguhnya peringatan itu amatlah berguna bagi org2 yg beriman"

Allahu'alam.. :) cheers~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...