Followers

Thursday, April 14, 2011

Pandai Tapi Pandir

BALING 13 April - Pelajar pintar yang pernah menghilangkan diri, Halimaton Abdul Rashid, 16, dikatakan telah bernikah dengan teman lelakinya, Adam di selatan Thailand, minggu lalu.

Perkembangan terbaru itu cukup merunsingkan keluarga terutama ibunya, Normah Abdul Mutalib, 45, yang terkejut dengan tindakan anak gadisnya.

"Dia telah bernikah dengan pemuda tersebut di selatan Thailand minggu lalu dan kini tinggal bersama di Langkawi," kata Normah ketika ditemui di sini hari ini.

Menurutnya, perkara itu dimaklumkan sendiri oleh pelajar tingkatan empat tersebut ketika menghubungi keluarganya dua hari lalu selepas dia menghilangkan diri buat kali kedua baru-baru ini.

Pada 22 Mac tahun lalu, Halimaton yang memperoleh 5A dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) pada 2007, menyebabkan kegemparan apabila didapati hilang dari rumah kakaknya di Bandar Puteri Jaya, Sungai Petani sebelum ditemui tinggal bersama teman lelakinya di Langkawi.- Utusan Malaysia

Budak ni sebenarnya dah tak boleh ditolong dah. Dia dah sangap sangat dah. Elok ler kawin. Tapi apesal kawin kat siam. Jantan dia tak ada telor ke hehehehe. Tapi aku pelik kalau dapat 5A dalam UPSR tu pintar ke? Apalah sangat soalan UPSR sampai dipanggil pintar hehehehe.

Teringat kata orang tua tua; Kalau pandai sangat lama lama jadi pandir. Ada makna tu hehehehe.

1 comment:

storyfromme said...

budak tu tak bersalah.die kecik lagi.tak pandai berfikir dengan elok.pandai dalam pelajaran tak semestinya pandai berfikir dalam kehidupan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...