Followers

Tuesday, April 26, 2011

Mertua Celaka


KUALA LUMPUR: Tindakan seorang juruteknik mahu membawa isteri dan anak lelakinya keluar dari rumah mentuanya di Pantai Dalam, di sini, mengundang padah apabila dia bukan saja dibelasah sebaliknya turut diludah dan dibaling dengan batu hingga cedera, Jumaat lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 malam itu, isteri mangsa yang berusia 24 tahun turut cedera selepas dibaling batu oleh adik iparnya, sepupu isterinya dan bapa mentuanya yang masing-masing berusia 20 hingga 56 tahun.

Mangsa turut dibelasah ketiga-tiga lelaki itu. Difahamkan, keluarga sebelah isteri mangsa tidak merestui hubungan perkahwinan pasangan itu kerana ‘sentimen kenegerian’ dan sering menyumpah seranah mangsa menyebabkan mangsa nekad keluar dari rumah mentuanya bagi memulakan hidup baru.

Mangsa, Wan Md Rosdi Wan Md Amin, 25, berkata ketika tiba di rumah bapa mentuanya itu, adik iparnya yang berusia awal 20-an membaling batu ke arahnya dan isteri seperti mahu memulakan pergaduhan.

“Pada mulanya, balingan itu tidak mengenai saya dan isteri. Dalam keadaan bimbang, saya turun daripada motosikal sebelum mengetuk pintu rumah mentua.

“Saya meminta izin bapa mentua untuk mengambil pakaian dan anak lelaki berusia lima bulan untuk berpindah,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Beliau berkata, pada mulanya, bapa mentuanya itu mendiamkan diri, namun selepas keluar dari rumah, adik iparnya melontar batu ke arah mereka sambil diperhatikan bapa mentua dan sepupu isterinya.
“Biarpun balingan itu tidak mengenai saya, namun mengenai kepala isteri yang gagal mengelak. Adik ipar saya berhenti sebaik melihat kakaknya cedera.

“Pada mulanya saya sangkakan mereka akan berhenti, namun kemudian bapa mentua, adik ipar dan sepupu isteri saya itu menyerang dan membelasah saya,” katanya ketika ditemui. - Harian Metro

Apa lagi nak tunggu bro. Bakar je rumah bapak mertua celaka tu. Ko takkan tak ada sedara mara. Kumpulkan semua sedara mara ko, pergi serang keluarga mertua kutuk tu. Kalau aku takde sabau dah. Tak dapat pukul, aku hantau santau je. Biau dorang mampus muntah darah.


Yang ko pun sengal apasal. Dah bawak anak bini keluar dah ler. Tak payah ler ambik kain baju. Tu semua boleh beli lain. Lepas ni aku suggest ko ambush rumah tu. Bawak anak bini ko keluar tak kira dengan apa cara sekalipun. Kalau terpaksa tetak keluarga celaka tu, ko buat jelah. Yang penting maruah ko sebagai lelaki kena pertahankan.

Kata orang tua tua "Fight For Your Own Right"

3 comments:

storyfromme said...

sanggup parents perempuan tu buat macam tu.

Alan said...

story: sanggup ler

ZulkarNine said...

Takpa... warning je dah memadai... takyah nak balas2 ni. Allah S.W.T tu lebih hebat dalam bab balas membalas ni. Dia lebih berhak membalas dari kita. Kita ni x hebat pun... kecik je kita ni... malahan orang macam mertua dia ni lebih kecik dari kita yang kecik ni. Rasulullah pun tak pernah sekali pun mengajar kita untuk membalas2 malah dia tak suka orang yang berbalas dendam ni... Nauzubillah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...