Followers

Tuesday, January 18, 2011

Saber Rider



Bagi yang berumur sesama aku ataupun yang lebih tua, mungkin pernah melihat cerita kartun ni. Dulu dulu tak panggil anime. Cuma dipanggil kartun.



Saber Rider ni dulu cukup popular di akhir tahun 80 an. Ditayangkan pada waktu petang dalam pukul 5 kot. Aku dah tak ingat dia kuar kat tv mana. TV3 kot rasanya. Dulu aku ada pedang dia cam dalam gambau kat atas. Buat daripada plastik. Main ketuk ketuk terus patah huhuhu.



Aku suka watak colt dia pakai kuda robot. Rasanya kuda tu ley terbang. Dia orang ada jet, ley tukar jadi robot. Robot style koboi. Senjata utama robot dia adalah pistol. Ada juga senjata lain kat badan dia.

Ending cerita ni aku tak ingat. Biasalah tv dulu jarang nak tunjuk sampai episod last. Kadang kadang sampai episod tengah je terus tukar cerita lain. Aku sekarang ni dok cari dvd cerita ni. Saper tahu kat mana?

6 comments:

aShaBuLz said...

hahaha...one of my fav. mana da hero dalam sut pakai topi koboi. yeeha!!

Alan said...

ashabul: lahabau mana pergi menghilang..dah masuk 2011 baru nampak muka hehehe

yup citer ni best ler..kartun omputih tapi standart anime jepun.

Naisophon said...

Ada lagi. kesatria baja hitam. sampai sekarang aku tak faham kenapa dia sebut 'Baja'. Tapi masa kecik pandai pulak sebut, ingat sampai besar.. huhu..

Naisophon said...

belalang tu ape eh? naik moto kawasaki tu.. sempoi je superhero naik moto kawasaki, tapi bagi budak kecik benda tu memang hebat.

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

betul tu kalau tak silap mmg ade herro yang pakai topi koboi tu naik kuda robot hitam.... alahai ni katun masa aku kecik2 dulu lahhh

alan said...

sophon: biasalah budak2 semuanya nampak hebat time tuh hehehe.

afzainizam:yang pakai topi koboi naik jet..yang naik kuda tu baju hitam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...