Followers

Tuesday, January 25, 2011

Malaysia Negara Berdaulat



Bagus tindakan komando malaysia gagalkan lanun Somalia. Walaupun negara EU mengutuk serangan balas kita ni, tapi kita sebagai negara berdaulat harus bersikap "ada aku kesah".

Sudah tiba masanya pasukan tentera negara kita ni beraksi. Ni asyik duduk tak ada buat kerja. Ada baiknya mereka ni dihantar pergi berperang. Barulah ada pengalaman. Tentang lanun tu, memang patut mereka tu semua dibunuh. Suka suka mak bapak dia je nak serang kapal Malaysia.

Pergilah serang kapal Amerika ke, Britain ke. Tu baru elok. Biar padan muka diaorang. Lagi satu, Malaysia patut beli aircraft carrier. Baru gempak. Boleh senang senang pergi serang negara lain. Kalau Malaysia ada aircraft carrier sendiri, mesti Lee Kuan Yew semakin meroyan. Maklumlah Lee Kuan Yew memang anti Malaysia sejak dulu.

Sekarang Chinapun dah bina aircraft carrier sendiri. Amerikapun dah cuak dengan China hehehe.

6 comments:

Naisophon said...

Kalau alert degan media atarabangsa, dorag x sebut pun malaysia yang gagalkan tu. Yang gagalkan tu adalah korea selata (dgn kerjasama malaysia)

Maybe sumb malaysia tlalu dibesarkan oleh media sdiri. Mcm syok sdiri

alan said...

sophon: sekurang kurangnya boleh menaikkan semangat patriotik..kalau syok sendiri amerika lagi banyak syok sendiri..

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kajang Pak Malau kajang berlipat,
Kajang hamba mengkuang layu,
Dagang Pak Malau dagang bertempat,
Dagang hamba Tumpang lalu

Syabas diucapkan pada pertahanan negara.... kalau duduk tak buat apa-apa pun orang tak takut.... sesekali kena gak gertak orang baru negara lain cuak .....

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

EEEMMMM kalau bolehhhh pertahanan negara di pertingkatkan lagi dengan kelengkapan serba canggih lagi.... cozzzzz negara asean lain dah aderrr macam macam kelengkapan perang lebih powerrr dari negara kita...

alan said...

afzainizam: betul tu..singapore paling maju persenjataan dia dirantau asian tenggara ni.

Anonymous said...

Kalau dari segi persenjataan maju pun kalau komando malaysia bleh ceroboh pangkalan udara di Bukit Batok dengan menampal stem tu maknanya korang la syok sendiri... Kejadian PASKAL bertempur dengan militia somalia adalah usaha sendiri dan tidak ada usahasama pun...kebetulankejadian korea menembak lanun somalia tu berlaku pada hari yang sama juga tetapi di lokasi yang berlainan...sekarang sapa yang syok sendiri sebenarnya....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...