Followers

Friday, January 07, 2011

Lu Langsi Lu Mati



Tak lama lagi kita akan dapat menonton dua filem bercorak kongsi gelap. Filem Kongsi lakonan Shaheizy Sam, Putri Mardiana, Azad Jazmin, Chew Kin Wah, Azlan Komeng, Rafidah Ibrahim dan ramai lagi. File ini diarahkan oleh Farid Kamil terbitan MIG.

Bakal ditayangkan tahun ini. Cerita tentang penyiasatan seorang ASP Shariff terhadap kes pembunuhan anggota kongsi gelap. Kongsi gelap ni mula huru hara apabila ahlinya dibunuh seorang demi seorang. Pelbagai rintangan terpaksa diharungi oleh ASP Shariif untuk mendapatkan siapa pembunuh terbabit.






Satu filem KL Gangster. Filem ini arahan Syamsul Yusuf. Antara pelakon didalam filem ini adalah Aaron Aziz, Adi Putra, Zul Huzaimy, Sheera Iskandar dan ramai lagi. Filem ni mengisahkan seorang bekas gengster iaitu Aaron Aziz yang daru dibebaskan dari penjara.

Walaupun dia ingin berubah tetapi ianya tidak semudah yang disangkakan. Dia kini tersepit diantara kumpulannya dahulu ataupun kehidupan baru yang bebas jenayah.




8 comments:

Anisa Hang Tuah said...

haaa.cam best.tp mst nis tade mase nk tgok :|

alan said...

nisa: napa xde masa lak..carilah masa :)

Afzainizam said...

,=====,o00o Pon..Ponn..Ponn
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sorry agak lama tak ziarah kat sini...sibuk sikit lahh...


EEEEMMMMM ceriter Gangstar KL ni.... tak ade ke citer gangster Kuantan ke ....Gangster JB ke....

Tapi mmg realitynya Bandaraya KL ni macam macam orang ade.... yang jahat yang baik semua kat sana...kena pandai bawak diri bila dudok KL ni....

Afzainizam said...

,=====,o00o Pon..Ponn..Ponn
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kalau tengok basisan pelakon mmg kira hebat hebat tu..... Pasti tonton nanti.....

Amacam kalau berani jadi gangster.... jadi Along .... woooooo jahat... jahat....

Alan said...

afzainizam: gengster banyak bro..kat jb pun ada.

Naisophon X said...

aku suka poster aaron aziz tu. Tapi kenapa mesti pegang kayu besball?? huhu..


Lagi bagus kalu dia pegang parang. Baru 18SG oh.

Emm.. tau tak zaman 90an dulu ada 2 filem malaysia masok kategori 18sx? Tapi tak dapat imagine mcm mana. Takrif zaman tu

alan said...

sophon: kayu besball tu kena kepala biol jugalah rasanya..erkk filem apa haa? x ingat dah..lagipun tahun 90an dulu x layan filem malaysia..banyak filem merapu je.

MahaMahu said...

Singgah sini jalan2 dan follow tgk kawan2 blogger..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...