Followers

Friday, December 10, 2010

Majalah Variasari



Dahulu majalah Variasari adalah antara majalah yang terkenal di malaysia. Mula diterbitkan sekitar tahun 1980 an. Isi kandungannya banyak memaparkan kisah kisah mistik yang berlaku didalam dan luar negara. Selain itu, ianya juga mengandungi kisah lain seperti pengajaran, info dan pelbagai lagi.



Variasari mencapai zaman kemuncak ditahun 1990 an dan sekarang aku masih tak tahu sama ada majalah ini masih diterbitkan atau tidak. Tetapi rasa rasanya masih ada. Cuma cover majalahnya sahaja yang berubah.





Antara cerita yang sering mendapat sambuatn ramai adalah Siri Bercakap dengan Jin oleh tamar Jalis. Aku juga meminati cerita tersebut dan selalu membeli koleksi buku SBDJ. Sejak Mastika berwajah baru, majalah Variasari sudah mula ketinggalan walaupun ianya masih cuba menyaingi jualan majalah Mastika.

5 comments:

enyheartsdiamond said...

siri bercakap dgn jin tu scary!

alan said...

eny: yeke :)

Anonymous said...

Ada lagi ke variasari sekarang. sangat popular dulu ni, sampaikan dijual seluruh nusantara.

Variasari ni terbitan Variapop, sekarang anak syarikat Gramedia, gergasi penerbitan indo. kalu kat malaysaia boleh dibandingkan dengan karangkraf/. mungkin dorang tak terbit dah versi malaysia

Manjalara (Azman Jalaludin) said...

Saya mencari Variasari Bil 246 kalau tak silap keluaran Nove 2001. Boleh tak bantu saya untuk mendapatnya

Manjalara (Azman Jalaludin) said...

saya mencari variasari bil 246 dan kalau tak silap saya keluaran Nov 2001. Boleh tka bantu saya untuk dapatkannya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...