Followers

Tuesday, December 14, 2010

Illuminati - Aiskrim Perisa Pisang ?

Illuminati - Secara tiba tiba nama pelik tergeliat lidah nak menyebut ini boleh muncul dipemikiran orang Malaysia terutamanya orang melayu ni. Ada yang kata ianya sejenis spesis cicak gacko. Ada yang kata lampu. Ada yang kata nama sarkas. Yang paling bodoh cakap benda ni adalah UMNO. Kalau PKR aku boleh lagi terima hahaha.

Illuminati- Sebenarnya sebuah pertubuhan rahsia atau kata orang kampung aku "secret sociaty". Kata orang orang yang cerdik pandai ni, illuminati adalah pertubuhan rahsia yang menguasai kerajaan dan syarikat syarikat korporat dunia.

Benda ni dikatakan bermula pada tahun 1776. Tapi ada yang kata ianya bermula sejak zaman perang salib. Yang paling bodoh cakap ianya bermula sejak zaman ais. Ikut koranglah nak percaya yang mana.


Ianya ditubuhkan oleh Adam Weishaupt. Adam ni pulak ahli kumpulan Jesuit. Fuyoo dah macam band rock pulak. Illuminati ni juga dikaitkan dengan Freemasons bukan The Samsons cerita kartun tuh. Pendek cerita benda ni berkembang sejak zaman dulu sampai lah sekarang.

Tapi sebenarnya benda ni adalah buatan yahudi jua. Biasalah benda benda jahat ni mesti yahudi juga. Takde dah bangsa lain yang paling jahat melainkan bangsa yahudi ni. Erkk bangsa dalam DAP pun boleh dikategori jahat juga ler. Macam dalam drama juga, plot illuminati adalah untuk mendirikan the temple of solomon. Bukannya temple Batu Caves yek.



Akupun malas nak cerita panjang2 pasal benda ni sebabnya cerita dia dah jadi macam cerita hikayat Merong Mahawangsa. Banyak sangat cerita dalam cerita, jalan ceritapun berbunga bunga. Senang cakap banyak syirik dari betul.

Akupun malas nak semak kepala pikir pasal illuminati ni sebabnya hayat aku tak panjang. Banyak lagi benda benda lain yang aku nak buat dari dok fikir perancangan/konspirasi atau apa saja. Lantaklah apa bendapun konspirasi mereka. Peduli apa aku. Bukannya ada kaitanpun dengan aku.

Akupun pelik pasal sesetengah orang yang semacam fobia bila sebut illuminati. Macamlah FBI atau CIA dok cari diorang. Padahal kerja dok menoreh getah atau jual nasi lemak je. Tapi fobia macam diorang ni perdana menteri pulak.

So aku tegaskan kat sini, pergi jahanam ler illmuniati ke, piramid ke, freemason ke. Benda tu takde kaitan langsung dengan hidup kita. Kalau sebut pasal agenda yahudi, tu pergi ler Palestin sana. Dah memang terang terang yahudi ni dok jajah Palestin. Lebih baik kumpul orang, pergi perang. Itu lebih baik dari dok memikir pasal illuminati.

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah SAW bersabda: "Hari Kiamat tidak akan berlaku sehinggalah para muslimin memerangi orang Yahudi. Para muslimin memerangimereka menyebabkan orang Yahudi bersembunyi di belakang batu dan pokok. Maka batu atau pokok berkata "Wahai para muslimin! Wahai hamba Allah! Ada Yahudi di belakangku. Datanglah ke sini dan bunuhlah dia melainkan pokok yang berduri, kerana pokok itu adalah di antara pokok kaum Yahudi."

Hanya dengan peperanganlah sahaja kita dapat mengalahkan orang yahudi. Bukannya memikir pasal illuminiti.

3 comments:

enyheartsdiamond said...

eny suka amek tau pasal menda ney.. alaa.. tau basic2 je sudah :)

Afzainizam said...

★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★

Salam kunjungan salam ziarah…. yuppp kalau kat Palastin mmg terang terang dia berbuat jahat kat bumi Palestin...

Ya Allah Hancurkan Kaum Yahudi ni

alan said...

eny: x salah ambik tau tapi sebenarnya ada manusia yang terlalu fikir pasal illminati..semua benda dia kaitkan dgn illminati..ntah apa apa.

afzainizam: betul tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...