Followers

Wednesday, October 27, 2010

Undang Undang Rimba



PETALING JAYA – Seorang gadis sunti berusia 12 tahun yang menemui ajal selepas terjatuh dari tingkat enam Blok E dekat Apartmen Lestari di Damansara Damai di sini kelmarin dikatakan selalu berada di situ untuk melakukan perbuatan sumbang.

Perkara tersebut didedahkan oleh penduduk di situ yang sebelum ini sering melihat mangsa bersama beberapa remaja lelaki naik ke bumbung bangunan itu. Kejadian jam 11.50 pagi itu berlaku ketika mangsa bersama tiga rakan lelakinya naik ke atas bumbung pangsapuri berkenaan dan berbual sebelum disergah oleh seorang penduduk yang melihat gelagat mereka atas bumbung.

“Kami kemudian menyergah mereka menyebabkan mereka terkejut dan cuba melarikan diri. Ketika itulah mangsa cuba turun dengan memanjat dinding tetapi dia gagal lalu terjatuh ke tanah,” ceritanya ketika ditemui semalam.

“Mangsa yang mengalami kecederaan parah di muka dan badan dibawa penduduk ke Hospital Sungai Buloh, tetapi disahkan meninggal dunia sebaik tiba di hospital itu,” katanya ketika dihubungi semalam.

Aku bersimpati sungguh dengan nasib malang yang menimpa awek berkenaan. Cukup celaka mereka yang sergah dia. Kalau nak tangkappun buatlah secara elok. Sepatutnya mereka yang menyergahnya patut ditahan diatas kesalahan membunuh.

Kesian awek tu. Tak pasal pasal mati sebab penduduk yang sial kat situ. Kalau tak suka dengan perbuatan mereka, tak boleh tegur elok elok ke. Kalau aku keluarga mangsa memang aku tetak dengan parang mereka ni. Gampang anak haram. Membunuh anak orang!

Mesti comel awek tu. Sayangnya huhuhu.

Itu satu kes. Ini satu kes lagi. Main sedap sedap tapi bila kantoi, tangkap si lelaki saja. Panas betul aku. Balik balik lelaki saja yang kena. Betul betul tak adil.

AMPANG: Seorang pelajar lelaki Tingkatan Empat ditahan polis selepas disyaki merogol rakan sekolahnya, pelajar perempuan berusia 13 tahun di rumah mangsa di sekitar Ulu Klang di sini, Jumaat lalu.

Suspek berusia 16 tahun dikatakan melarikan diri ketika sedang melakukan perbuatan terkutuk itu di rumah pelajar perempuan apabila bilik itu diserbu bapa dan bapa saudara mangsa, pada jam 1 tengah hari.

Mangsa (mangsa ke) mengaku di hadapan bapa dan bapa saudaranya dia pernah mengadakan hubungan seks dengan suspek beberapa kali sebelum ini. “Suspek turut mengaku pernah melakukan hubungan seks dengan mangsa ditahan reman tiga hari bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

Undang undang ni memang tak adil. Mengapa setiap kali berlaku benda macam ni, hanya lelaki saja yang kena. Padahal benda ni bukan rogolpun. Cibai undang undang ni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...