Followers

Wednesday, October 20, 2010

Berlakon Watak Alim Tapi Murtad



Artis cantik yang pernah menjadi VJ MTV Rianti Rhiannon Cartwright dikatakan telah meninggalkan Islam dan berkahwin dengan kekasihnya, Cas.

Perkahwinan mereka berlangsung di Gereja Old St Patrick, New York, Amerika Syarikat.

Rianti yang lebih dikenali dengan watak Aisha dalam filem agama, Ayat-Ayat Cinta, dikatakan sudah murtad sebelum berkahwin lagi, berdasarkan risalah yang dikeluarkan sebuah gereja di Jakarta Selatan.

Hahaha inilah peliknya Indon. Berlakon punyalah alim. Last last murtad. Bala Allah s.w.t dah turun banyak keatas Indonesia tapi orang Indon ni masih tak sedar lagi. jangan sampai tenggelam Indonesia sudah ler nanti.

7 comments:

asrul amanda said...

Kalau nak kira kristian yang peluk islam lagi ramai,

alan said...

tu betul tapi janganlah orang islam masuk kristian..orang masuk islam adalah kerana hidayah allah.bukan kita yang tentukan.

tapi bila murtad, itu atas kehendak sendiri. jadi kita sepatutnya menghalang mereka.

Anna Boleyn said...

lahhh tak sangkanya dia ni yg blakon dlm cite ayat2 cinta tu lpastu murtad. tp kn klu ikut kn kt indonesia pelik sket lah diorng nya 'keislaman'. macam ada indonesian yg blajar kat U sm ngan anna kan. diorang crite2 lah. diorng ckp diorng de bela anjing. pdhl islam tu. boley ke?? n bnyk lg la cerita lain.

asrul amanda said...

Ana, cerita asal dia macam ni.

Ada sekor anjing minum dalam bekas air. Nabi nampak, lepas tu nabi suruh basuh bekas tu dengan air tanah. Mungkin sebab air liur anjing tu bhaya. Penyakit anjing gila ni takda ubat pada masa tu.

Lepas tu ulama syafie kata anjing tu najis berat. Tapi bagi ulama lain kata tak najis berat pun.

Alan said...

anna: tu pasal indon sekarang bercelaru..ulama mereka banyak mengarut.

asrul: ikutlah mahzab mana..kita sini mahzab shafie. lagipun tak salah kalau kita anggap anjing itu najis berat sebab dalam quran sendiri dah tulis babi dan anjing adalah najis berat.

asrul amanda said...

Dalam quran TIDAK cakap anjing dan babi tu najis berat.

Ulama yang kategorikan benda ni gitu.

Cik Ruby said...

Hengatkan dia ni bebetul alim -_-" damn!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...