Followers

Thursday, August 19, 2010

Ustaz Gila

KUALA LUMPUR: Sebuah sekolah rendah di ibu kota kecoh apabila seorang ustaz yang juga guru disiplin memaksa satu kelas terdiri daripada lebih 20 murid tahun empat untuk meminum air jampi yang didakwanya mampu menurunkan bala kepada mereka yang meneguk air berkenaan, kelmarin.

Tindakan itu bukan sahaja menyebabkan separuh murid terpaksa berbuka puasa, sebaliknya mereka takut selain enggan pergi ke sekolah, semalam. Difahamkan, tindakan ustaz berusia lewat 30-an itu bertujuan menjejaki ‘toyol’ dipercayai di kalangan muridnya yang mencuri telefon bimbit milik seorang guru sekolah berkenaan.



Malah, ustaz terbabit individu bertanggungjawab menyediakan air jampi itu kerana dia mendakwa dirinya mempunyai kebolehan luar biasa. Sumber berkata, ustaz terbabit masuk ke dalam kelas berkenaan sebelum meminta murid bertanggungjawab menyerahkan telefon bimbit itu.

“Biarpun selepas minum air itu, tiada seorang murid mengaku mencuri telefon bimbit berkenaan. “Berang dengan kejadian itu, ustaz terbabit mendakwa Tuhan tidak akan menurunkan bala kepada seorang individu saja, sebaliknya jika berlaku bencana ia akan menimpa semua orang.

Difahamkan, telefon bimbit guru berkenaan belum ditemui dan sehingga kini, tiada murid jatuh sakit atau memuntahkan darah.

Sumber : Harian Metro

Hahahaha ini salah satu contoh orang gila. Ada ke pakai air jampi nak cari telefon hilang. Dia ni fikir hidup zaman bila hahahaha. Siap ugut murid sekolah rendah lagi. Memang bodoh+bangang ler ustaz ni.

Elok dia ni dilempang ramai ramai. Biar dia sedarkan diri. Suka suka dia je nak ugut budak kecik. Apa dia ingat jampi dia bagus sangat ler. Sekali langgar dengan lori pasir KSSB baru dia tahu. Mesti dia ni puak salah satu parti politik. Sebab sama je perangai dengan taiko parti politik tu yang suka main doa dan sembahyang hajat ugut ugut orang.


Keluarga pelajar ni patut buat report polis. Biar ditangkap ustaz merapu ni. Ni baru sikit. Lepas ni entah apa pulak dibuatnya.

5 comments:

edaolala said...

ishh ada ke patut dak tu puasa dia suruh minum air T_T

alan said...

tu ler pasal

asrul amanda said...

Masa aku sekolah pun ada jugak ustaz spesis gitu. Dia suruh minum air jampi. lepas tu siap ugut lagi, kalu orang mencuri minum air ni boleh kembung perut. Padahal psiko je.

Cara mendidik jenis ugut ni dah lapuk dah. Cara zaman sekarang, cara pujukan.

aku minum je lah. macam air masak

alan said...

nasib baik ko x mati keracunan je hahaha

Anne Boleyn said...

ciss.. gila betol lah. org camni pon ade ke. adiosss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...