Followers

Wednesday, July 07, 2010

Pelacur Muda? Biasa Saja

MELAKA - Banyak sindiket pelacuran yang dibongkar oleh polis lazimnya melibatkan wanita warga China, Thailand dan Filipina tetapi di negeri ini lain pula ceritanya apabila pihak berkuasa menumpaskan sindiket persundalan membabitkan pelajar sekolah menengah.



Difahamkan, pelacur muda berusia belasan tahun tersebut dipaksa melayan sekurang-kurangnya seorang lelaki sehari dengan bayaran antara RM60 dan RM80.

Ketiga-tiga pelacur berkenaan merupakan remaja yang lari dari rumah sejak dua bulan lalu dan tinggal bersama seorang ibu ayam di sebuah rumah di Duyong di sini. Dua daripada mereka tidak lagi menghadirkan diri ke sekolah manakala seorang lagi telah berhenti belajar beberapa tahun lalu.

Sumber : Kosmo Online

Kes ni langsung aku tak hairan. Sebab benda sebegini sudah lama sebenarnya. Cuma tak kantoi saja. Semasa di Melaka, aku ada kenal dengan seorang ibu ayam. Dia pernah offer aku seorang budak berumur 14 tahun. Tapi aku tak ambil.

Itu belum campur dengan lambakan pelacur Indonesia dan Vietnam. Kebanyakkan pelacur Indonesia datangnya dari Dumai. Pondan juga bersepah disana. Kebanyakkannya bekerja jual bontot dimalam hari dan bekerja disalon rambut pada waktu siang.


Itu tak campur pelajar IPTA/IPTS yang cari duit poket dengan jalan mudah. Pendek kata kalau kita tahu mana lubang, mesti senang cari. Dan jalan Tun Ali memang tempat "panas". Semua orang Melakapun tahu.


Kalau waktu petang dan hujung minggu, korang boleh jumpa budak askar berpeleseran kat sana. Ada ambil perempuan dan ramai juga ambil pondan. Semuanya dah jadi pemandangan biasa bagi aku sebab aku selalu lepak sana.


Kadang kadang seronok berbual dengan ibu ayam dan pondan ini. Macam macam kisah yang boleh kita dengar. Ada juga yang nasihatkan aku supaya jadi orang yang berguna dan baik. Maklumlah time tu aku student kat sana. Bukan aku nak sokong diorang tapi mereka juga manusia biasa.

Didalam jahat ada juga sifat baiknya.
Tetapi perkara salah tetap salah. Tepuk dada tanyalah diri sendiri. Hanya kita sendiri yang tentukan haluan hidup kita. Bukannya orang lain.

4 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

ntah ape2 lah.

haih. dunia2.

enyheartsdiamond said...

14 tahun??? gila!

Anne Boleyn said...

aihh kat melaka pon ada ke kes macam ni? gile arh tempat tun ali tu dah macam jalan tar lah ek. adeyyy~
hmm~ hana pon ada berkawan dengan gay+lesbian. makumlah terlibat dengan dunia tarian kan. tapi best berkawan dengan diorang. tp x delah hana menyokong tindakan diorang tu. hukhuk. kawan2 je lah..


btw, thanx sebab sudi tinggalkan komen kat entry hana. syg jugak ble dpt tau penjara ni nak dirobohkan tapi hari tu tengok berita, menteri mana ntah ckp penjara ni tak mendatngkan apa2 nilai sejarah yang menjadi kebanggaan pd m'sia. tp bila difikir2kan blk...mmg betol pon.



btw, thanx sbb sudi komen di entry hana. hope lepasni awak sudi tinggalkan komen lagi. hehe :)

p/s: jom baca kisah blogspot demam semalam. huhu

Alan said...

loly: biasalah realiti hidup macam ni jarang orang nak cerita.

hearts: yup napa x caya ke.

anne: sebenarnya mana mana negeri ada tempat sebegini. Kelantanpun ada tempat maksiat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...