Followers

Thursday, March 04, 2010

Hadyai ! Here I Come

Maybe minggu depan aku akan berlepas ke Hadyai, Thailand. Saja jejalan sebelum masuk ke alam pekerjaan. Kalau ikut pengalaman aku yang lepas lepas, biasanya aku bekerja tak ada cuti. So peluang aku bercuti adalah apabila aku berhenti kerja.

Time kerja, kumpul duit. Bila dah berhenti kerja, masa untuk enjoy gila gila. Macam cakap cikgu MATEMATIK aku time sekolah rendah (Cikgu Chong Kaa Kee) "joli joli katak, joli joli lembu".

Cikgu Chong akan cakap macam itu bila marahkan kami sebab tak buat kerja sekolah. Entah manalah beliau sekarang. Rasanya mungkin dah meninggal kot. Diapun dah tua masa mengajar aku darjah 5 dan 6 dulu.


Pak Polisi, Jangan Tahan Gue

So nantikan lah update pasal trip kali ini. Tahun lepas aku pergi Langkawi, tahun ini pergi Hadyai. Insyaallah hujung tahun mungkin akan pergi ke Medan Indonesia.


Israel je tak boleh pergi

Harga pasport sekarang cuma seratus ringgit je. Siap dalam masa 2 jam. Cuma bawa salinan ic, gambar dua keping. Tadipun aku ada masalah dengan gambar yang dibawa. Awek kaunter tu cakap aku hensem sangat, so gambar kena rejek. Ada pulak alasan macam tu.


Gambar macam gengster Tamil

Nak tak nak aku kena snap gambar lain. Pong Pang pong pang hantar borang, chop ibu jari dengan sain nama, dua jam pastu dah siap. Siapa nak ikut aku jalan, angkat ketiak !

4 comments:

Afzainizam said...

salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

ko nak gi hadyai ke..... wehhh tempat masyuk tu beb.... kalau aku ade duit banyak cam ko boleh aje aku ikut .... kayo lah ko ni.... joli joli katak...

yup aku hampir-hampir je nak gi sana.... dah sampai dah sempadan Bukit Kayu hitam tapi mak aku pesan ko dah sampai sana jangan nak gatai-gatai langkah sana nooo... terus terbantut usaha aku nak gi masuk sana... terus lari gi padang besar shopping kat sana....

tah kenapa hati aku tak sedap lah nak tipu my mum tu... boleh sangat kalau nak masuk time tu.... tapi entah lah lah....

alan said...

akupun x tau apa ade kat sana..saje jejalan ikut member

Intan Hanina said...

lama xgi hadyai daaah.. winduuu! nak pistol mainaaan :))))

Afzainizam said...

Afzainizam said...
Salam Dari kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~@@@@~~~~~
“Dari Daik pulang ke Daik
Sehari-hari berkebun pisang
Budi baik dibalas baik
Dalam hati dikenang orang”

“Tingkap papan kayu bersegi
Sampan sakat di Pulau Angsa
Indah tampan kerana budi
Tinggi darjat kerana bahasa”
~~~~~@@@@~~~~
Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks kerana berkongsi story pada kami … kami sedang berusaha membaca older post entry kamu….

ko dah pergi ke..... wahhhh kalau kat padang besar dan b kayu hitam mmg tak ade umah tumpangan.... tapi ramai yang gi hadyai ni pasal nak bermalam kat sana... tapi rasanya itu bukan alasannya... pasal kat sana ade macam macam pub dan disco umah tumpangan urut spa... foooyoohhhh best beb....
boleh lah malam mudamudi....

ingat ye pelepasan cukai kastam mestilah lebih 3 hari baru balik... rokok satu katun aje... arak 1 liter je dibenarkan... selamat ber liburan ye......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...