Followers

Wednesday, September 30, 2009

Sakit Gigi & Hati

Baru tadi aku pergi hospital. Bukan sakit apa cuma nak check gigi. Aku tahu dua gigi geraham atas aku berlubang so saja nak pergi cabut sebab dah sure tak boleh nak tampal dah. Gosok gigipun berdarah je.



Tapi aku jadi bengang bila kena tunggu sampai bulan 11 nanti baru boleh check. Sakit betul hati ni. Dah lah aku ambil half day, sure gaji kena potong. Boleh pulak diorang buat camni. Ini yang buat aku menyampah dengan hospital kerajaan. Banyak sangat kerenah birokrasi. Nak appoiment dululah, nak tengok dulu gigi tu macam mana, macam macam alasan huhuhu.



Biasa aku pergi klinik swasta tapi sebab lepas raya takde duitlah. Klinik swasta cabut sebatang charge rm50.00 ringgit. Dulu aku pernah cabut 4 sekali..ambik kau rm 200.00 terbang. Tapi memang puas hati. Time bius gusipun tak sakit sebab dia dah sapu dulu dengan spray kebas. Lain dengan hospital kerajaan, time suntik jarum pelali tu je dah buat kau rasa nak tendang doktor.

Tengah pk nak pergi klinik swasta ke tak hurmmmm...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...