Followers

Monday, March 09, 2009

Gajah Dalam Bahasa Kampung Dipanggil Elephant

MyEm0.com

Pernah tak korang tengok gajah naik lori? Mungkin ada yang pernah dan ada yang tidak. Malah mungkin juga ada yang tidak pernah melihat gajah. Secara "livelah" maksud aku.

Aku sebenarnya sudah dua hari berturut turut melihat gajah naik lori. Sejak petang semalam, ketika balik dari mandi sungai, aku nampak seekor gajah yang tidaklah berapa besar sedang menaiki lori. Mungkin untuk dihantar ke pusat perlindungan gajah di Lancang, Pahang. (klik sini)



Dan tadi dalam perjalanan dari Shah Alam ke Bentong, aku nampak lagi lori dan gajah tersebut. Mungkin semalam gajah tersebut pergi meronda ronda di Shah Alam kot huhuhu. Tapi itulah dalam 25 tahun, baru ini aku melihat gajah dipindahkan keatas lori. Kalau lembu, ayam dan kambing sudah biasa bagiku.

*Dah lama tak tengok babi naik lori

MyEm0.com

5 comments:

yunakira said...

babi busuk ah...huhu

alan said...

mana ada babi wangi hahaha

ruzzlan2312 said...

... slalu juga lah tengok naik ke lori. Yang terbaru kejap ni - tilam !

cIk JanNah said...

gjh nak bersiar2
babi x leh nek lori!
abs kne jgkit kuman die nti.
haram!
hahaa

alan said...

adeh kesian babi tuh hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...