Followers

Tuesday, August 26, 2008

Pertahankan Hak Melayu

Tempoh hari menteri besar selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mencadangkan agar 10 peratus daripada kuota kemasukan ke UITM dibuka kepada kaum lain dan pelajar asing. Akibat dari tindakan beliau yang tidak waras, pelajar pelajar UITM bangun menentang cadangan tersebut.

Walaupun aku bukanlah warga UITM tetapi aku tetap menyokong tindakan mereka kerana bagi aku UITM adalah tempat melayu, hak orang melayu yang tidak patut dibuka untuk orang lain. Sebagai bangsa melayu kita seharusnya menyokong dan mempertahankan hak bangsa sendiri.

Dan kini terdapat beberapa usaha untuk menghalang syarikat syarikat swasta daripada mengambil pelajar lepasan UITM bekerja ditempat mereka. Ini dilakukan sebagai membalas tindakan warga UITM yang tidak mahu berkompromi dengan mereka.

Sehingga hari ini Abdul Khalid Ibrahim masih lagi tidak mahu meminta maaf secara terbuka kepada warga UITM. Beliau hanya menyatakan agar perkara ini tidak dipanjangkan lagi seolah olah mahu melupakan provokasi yang beliau timbulkan.

Abdul Khalid Ibrahim pundek...

5 comments:

fysal said...

ko masuk ke blog ien muncet.com
http://muncet.com

Encik KhaL said...

kalau aku ade aritu, aku pon trasa nak join demo dak2 uitm gak
hehehehe

alan said...

aku tak tahu apa sebenarnya niat dia..saja nak wat provokasi..kasi kecoh org melayu..mula2 dulu isu ladang babi kat sepang..

Mooza Mohd said...

Melayu macam ini memang akan memantaskan lagi proses kehilangan Melayu di dunia. Bak kata Hang Tuah lah kan?

Tapi Tuah jadi hero sebab bunuh Jebat. Ini kerana kesetiaannya yang mem(babi)buta terhadap Sultan, lambang Melayu.

Versi 'Tuah' zaman sekarang memang banyak. Tak silap ada 5000 'Tuah' baru-baru ini.

Tragedi Melayu yg sebenar.

I suggest you read a lot more history.

divahantu said...

banyak yang kita patut bantah alan. kenapa tak ada org bersuara bila tun M bagi 10 peratus tempat dalam MRSM kepada bukan Melayu. Apakah kerana dia BN. Dan kenapa tak ada Melayu bantah bila JPA diarah beri 10 peratus biasiswa kepada orang India. Adakah kerana di BN. Kat UITM tu, orang demo bukan kerana 10 peratus tu sangat. Tapi kerana Khalid orang PKR. Itu yang Diva nampak dan supaya kita lebih berhati-hati antara tujuan mereka yang tersirat dan tersurat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...