Followers

Friday, May 09, 2008

Indon Indon Indon

Angkara Ilmu Hitam


Saadiah Hamzah, 38, kakak Nurul Wahida, 20, yang lari mengikut seorang buruh Indonesia ke Lombok sebelum berkahwin tanpa restu keluarga, tiga tahun lalu, tiba-tiba jatuh sakit akibat diserang penyakit misteri, pagi semalam. Suri rumah itu gagal menggerakkan tangan selain perutnya kembung seolah-olah mengandung, kira-kira jam 11 pagi.

“Malam ini (malam tadi), suami mengambil lada hitam sebelum dibacakan selawat beberapa kali dan disapukan di bahagian tangan kanan. Selepas itu, barulah saya terasa lega sedikit manakala tangan boleh digerakkan sedikit,” katanya.

Nurul sebaliknya banyak menangis seolah-olah teringatkan suaminya, Mohd Yusop Supardi, 40-an, serta keluarga mentua di Lombok sedangkan kelmarin, dia mendedahkan akan membawa suaminya bertemu Halimah bagi mendapatkan restu berikutan berkahwin tanpa kebenaran.

Perangainya berubah mendadak selepas menerima panggilan daripada seseorang dipercayai rakan kepada suaminya dan ketika menjawab panggilan itu, dia hanya menangis dan terus keluar dari rumah.

Dia hanya duduk mencangkung bersebelahan pintu rumah sambil menangis dan enggan masuk ke dalam walaupun dipujuk Halimah serta anggota keluarga lain.Lebih teruk lagi, Nurul dikatakan menunggu rakan suaminya itu datang untuk membawanya pergi dan ia ternyata menimbulkan kebimbangan kepada seluruh anggota keluarganya.

Alan :

Aku rasa memang ada yang tak kena dengan kepulangan budak ni. Suaminya takkan biarkannya lepas dengan senang. Bagi aku orang indon ni memang tak boleh percaya sangat. Budak ni pun satu. "Kasih sayangnya yang terlalu mendalam terhadap suami menyebabkan dia lebih rela berpisah dengan keluarga untuk bersama lelaki itu". Ceh poyo.

Kalau adik aku jadi macam ni, memang aku belasah laki dia sampai lumpuh depan dia. Biar matipun tak apa. Aku nak tengok sejauh mana cinta dia pada orang indon ni. Aku lebih rela adik aku jadi gila daripada ikut orang indon.

Aku harap keluarga mangsa bersabar menghadapi musibah ni. Segeralah ubati Nurul sebab dia sebenarnya sakit sebab sihir. Jangan benarkan orang Indon menang dalam kes ni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...