Followers

Sunday, March 25, 2007

Aku dah pakai streamyx kat rumah sekarang. Tapi yang menyedihkan baru 2 3 hari aku pakai komputer aku dah kena virus yang aku tak tahu datang dari mana. Aku dah cuba bermacam-macam cara tapi xleh nak buang. Antivirus akupun gagal nak scan. Camner nak scan kalau baru start je masuk windows dah hang. Gabanpun mati kutu dibuatnya. So kawan kakak akupun repairlah pc tuh. Maybe dia format kot sebab dah takde cara lain (tulah pikiran aku).

Bila dah siap repair pc aku tuh tetiba lak modem streamyx aku wat hal. Tak boleh nak on dia punya line adsl. Akupun tepon lah technician dia. Dah bermacam cara dia wat tapi at last dah memang modem tuh rosak so takleh nak buat apa. Diapun suruhlah call pusat beritahu malasah dia.

Dan apa yang jadi? Pihak streamyx cakap line tepon aku bermasalah dan suruh repair talian. Padahal dah talian aku ok dan modem tu saje yang rosak. Tapi diorang tak percaya dan kerenah birokrasinya dah ambik masa bermingu-minggu..Rasanya dah dekat sebulan lebih dan problem ni masih berlanjutan. Aku dah menyampah dengan diorang ni. Kenapalah susah sangat nak bagi modem baru. Ni bermacam-macam alasan yang mereka bagi ish ish ish. Kalau mereka bagi modem baru problem ni akan settle dalam masa seminggu je. Nilah yang dikatakan kerenah birokrasi yang menyusahkan pengguna dan masyrakat. Bilalah perkara ni akan diselesaikan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...