Followers

Monday, June 27, 2005

Remaja koma dibelasah samseng

GEORGETOWN: Seorang remaja lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) koma selepas dibelasah sekumpulan remaja lelaki, dalam pergaduhan dipercayai berpunca daripada cemburu, di Persiaran Gurney, awal pagi kelmarin lalu.

Dalam kejadian itu, Asrin Mohsin, 18, dari Blok 1-10-6 Medan Tengku Jelutong, dibelasah sehingga pengsan oleh sekumpulan remaja dari Tanjung Tokong pada jam 2.30 pagi berhampiran Hotel Evergreen Laurel.Mangsa dipukul dengan topi keledar dan tong sampah besi yang disediakan di Persiaran Gurney.

Asrin, anak bongsu daripada enam beradik tidak sempat menyelamatkan diri ketika dibelasah apabila kumpulannya melarikan diri dengan motosikal.Kakak mangsa, Amilia Mohsin, 20, berkata dia mengetahui pergaduhan itu menerusi seorang rakan adiknya yang menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kira-kira jam 3 pagi.“SMS itu memberitahu adik dimasukkan ke Hospital Pulau Pinang (HPP) kerana dipukul.

“Kami sekeluarga bergegas ke hospital dan mendapati Asrin koma. Dia terpaksa menggunakan alat sokongan hayat serta mesin bantuan pernafasan,” katanya di HPP, semalam.Amilia berkata, beliau cuba mendapatkan cerita bagaimana adiknya terbabit dalam pergaduhan itu daripada seorang rakan adiknya.

Katanya, beliau diberitahu bahawa pergaduhan dikatakan berpunca daripada rasa cemburu sekumpulan remaja lelaki dari Tanjung Tokong yang melepak di Persiaran Gurney selepas ternampak seorang remaja kumpulan Jelutong membonceng seorang gadis dari Tanjung Tokong bersiar-siar di Persiaran Gurney.“Berikutan itu, berlaku ejek mengejek dan cabar mencabar antara dua kumpulan sehingga tercetus pergaduhan,” katanya.

Sementara itu, bapa mangsa, Mohsin Hasan, 59, ketika ditemui berkata, doktor memaklumkan kepadanya bahawa harapan anak bongsunya untuk terus hidup amat tipis.“Doktor kata Asrin mengalami pendarahan otak yang serius akibat dipukul dengan objek keras dan tidak mempunyai harapan untuk hidup, tetapi saya tetap berdoa semoga dia terus hidup,” katanya.Jurucakap polis di sini, mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian itu dan sedang menyiasat mengenainya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...