Followers

Monday, December 27, 2004

Gejala baru dan bencana

Sekarang ada kes baru yang cukup memalukan membabitkan perkahwinan. Hari ini melibatkan pasangan dari Johor. Pengantin lelaki terbabit yang berusia dalam 20 tahun itu meninggalkan majlis perkahwinannya dan melafazkan talak tiga setelah 15 minit diijabkabulkan. Bagi aku benda nie sepatutnya tidak berlaku dalam masyarakat kita. Kalau aku jumpa budak nie memang aku belasah sampai lumpuh. Sebabnya perbuatan dia nie memalukan orang lain. Kalau malukan keluarga dia lantaklah dah anak dia yang buat perangai tapi turut menyusahkan pihak pengantin perempuan. Aku memang setuju kalau orang macam nie dihukum mati mandatori jee. Lagipun orang macam nie memang tak patut bagi hidup pun. Kalau hidup pun bukannya berguna pada bangsa,agama dan negara. Lagi satu yang aku benci pada pemain bolasepak kedah tu. Muka diapun macam celaka. Dua dua nie kalau aku jumpa memang aku maki hamun terus tak kiralah depan orang ramai ke depan mak bapak dia ke sebab bagi aku dua orang nie dah memang macam bangsa yahudi mabuk.

Semalam malaysia dilanda gempa bumi yang agak teruk juga sehingga ada nyawa yang terkorban. Kesan yang paling teruk terjejas ialah di Pulau Pinang. Ini adalah kali pertama Asia dilanda gempa bumi yang teruk sehingga melibatkan jutaan nyawa yang terkorban. Selalunya gempa bumi berlaku di satu satu negara sebaliknya ia berlaku serentak dikebanyakkan negara negara asia termasuk malaysia,singapore dan thailand. Walaupun malaysia berada diluar lingkaran api pasifik namun kerosakan yang berlaku adalah disebabkan tsunami iaitu ombak besar yang terjadi disebabkan gempa bumi. Selain itu dibeberapa tempat turut merasai gegaran.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...