Followers

Thursday, April 17, 2014

PEMANDU BAS POSITIF DADAH


BENTONG - Pemandu bas ekspres yang terlibat dalam kemalangan maut mengorbankan tiga penumpang di Kilometer 11, Jalan Bentong-Raub Sabtu lalu, dituduh di mahkamah di sini hari ini, atas kesalahan positif dadah jenis morfin.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Mohamad Mansor Mohamad Nor berkata, Wan Khairul Efendi Wan Mustapa, 35, yang direman sejak empat hari lalu di lokap Balai Polis Bentong, dituduh mengikut Seksyen 15 (1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Menurutnya, pemandu bas tersebut dituduh di hadapan Majistret Mohd. Isa Md. Nor yang turut dihadiri isteri, bapa serta sanak-saudara lain, kira-kira pukul 11 pagi.

“Wan Khairul Efendi bagaimanapun dibebaskan setelah diikat jamin oleh keluarganya tetapi akan ditangkap semula di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 untuk siasatan lanjut di bawah seksyen itu," katanya di sini hari ini.

Menurut Mohamad Mansor, berdasarkan ujian air kencing yang diambil selepas kemalangan itu, pemandu bas terlibat yang berasal dari Kelantan, positif dadah.

Tambahnya, polis juga melakukan ujian darah terhadap pemandu tersebut yang keputusannya akan diketahui dalam tempoh terdekat.

Dalam pada itu, peguam Wan Khairul Efendi, Azizzul Shariman Mat Yusoff berkata, anak guamnya itu yang mengaku tidak bersalah atas pertuduhan dibacakan, dibebaskan setelah diikat jamin sebanyak RM2,000 oleh keluarganya.

Beliau yang turut dibantu Mohd. Shukri Ibrahim bagi pihak pembelaan memberitahu, mahkamah menetapkan 19 Mei ini untuk sebutan kes tersebut.

Sabtu lalu, seramai tiga orang termasuk sepasang suami isteri maut manakala 10 lagi cedera selepas sebuah bas ekspres dua tingkat terbabas dan terbalik di Kilometer 11, Jalan Bentong-Raub di sini.

Mangsa yang maut dalam kemalangan kira-kira pukul 12.30 tengah malam itu ialah Suhaisam Che Abdulla, 33, dan pasangan suami isteri Saeed Mohamad Mohamud Abdalla, 31 (warga Somalia), dan isterinya Zarifah Alias, 26. - Sumber

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...