Followers

Sunday, October 27, 2013

KENAPA MANUSIA MUDAH LUPA DIRI


Pagi tadi aku mesej seseorang. Saja je mesej sebab dah lama tak mesej dia. Aku tak harapkan sangat dia balas. Tiba tiba jantan dia pulak call aku sound jangan jangan kacau dia. Aku tak paham kenapa jadi macam tu.

Aku dengan dia dah lebih 4 tahun. Dari dia sekolah lagi. Tapi bila dah kerja, gaji dah sedap, boleh pulak buat aku macam ni. Selama couple dengan dia dulu aku tak pernah marah dia walaupun dia banyak kali melukakan hati aku. Aku sanggup bersabar, tahan semua kerenah dia sebab taknak melukakan hati dia. Tapi bila dia dah ada orang baru, sampai hati dia buat aku macam ni.

Aku tak kisah kalau dia taknak reply mesej aku. Padam je terus pun takpe. Tapi tak payahlah suruh jantan tu nak sound aku. Selama ni aku layan baik baik, macam ni balasan dia. Betullah manusia ni memang tak mengenang budi.

Kadang kadang aku dah bosan jadi baik. Terlalu baik akhirnya aku dipijak, dihina. Ramai orang layan aku macam ni. Aku call, mesej bukan apa. Saja nak berborak tanya khabar. Tapi langsung tak dihargai. Aku callpun pakai kredit aku, bukan kredit korang. Jadi apa salahnya korang jawap baik baik. Feduplah aku macam ni. Aku buat baik, tapi takde sapa peduli.

Akhir zaman ni, orang buat baik memang dihina agaknya.

Api dah menjadi bara
Bara menjadi debu
Mawar indah yang setangkai
Layu dan berguguran

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...