Followers

Thursday, May 09, 2013

Blackberry Buruk ?


Aku pakai telefon Blackberry. Bukan model Z10 tapi Bold 2. Yang dah lama tu. Bila pakai model lama dan guna setiap hari, mestilah nampak burukkan.

Tapi aku pelik bila ada orang yang pertikaikan kenapa aku masih guna telefon tu. Alasan mereka itu model lama, ada kesan calar dan sebagainya. Laa bagi aku telefon bukanlah satu benda yang perlu diperbaharui setiap bulan. Takkan lah setiap kali keluar model baru, aku kena beli juga.

Memang betul tak dinafikan, telefon model terbaru lebih bagus dan canggih terutama telefon dari Samsung. Sekarang dah keluar Samsung Galaxy S4 pun. Tapi itu tak bermakna aku perlu ikut trend macam orang lain. Setiap kali keluar model baru, nak kena beli.

Pada aku, telefon adalah satu keperluan, bukan kehendak. Selagi ianya berfungsi mengikut keperluan aku, itu sudah cukup. Malah dahulu sebenarnya aku gunakan telefon Nokia yang ada lampu suluh tu. Haaa lagi koman gila.

Blackberry inipun diberikan company aku sebab kerja aku sebagai pengamal media sosial. Dan Blackberry aku itupun sudah cukup untuk keperluan kerja. Jadi aku tak rasa perlu menukarnya kepada telefon yang lebih terkini.

Dalam dunia ni ada macam macam manusia hummm....

2 comments:

shaFazie said...

ok pew.. ceq pakai nokia je
asalkan boleh guna dah kira ok kan..

Alan said...

tau xpe hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...