Followers

Tuesday, March 05, 2013

Di Dalam Sepi Itu


Sejak akhir akhir ni, bermacam-macam perasaan aku rasa. Tetapi perasaan yang paling aku terasa adalah sunyi. Aku mungkin nampak ceria ketika pejabat. Aku menyembunyikan perasaan kesunyian ini dengan kerja kerja dan celoteh rakan rakan. Tetapi sebaik pulang, aku tidak mampu menyimpan perasaan kekosongan yang menyelubungi hidup ini.

Sudah 9 tahun berlalu, tapi rasanya seakan baru semalam ianya berlaku.  Seakan masih terasa ciuman terakhir darinya sebelum perpisahan terakhir itu. Dikala termenung sendirian, aku terkenang segala kenangan silam.

Serasa diri ini
Terpinggir di batas nan sepi
Tak sesiapa menemani

Di dalam sepi itu
Kembali ku mengingati mu
Lalu hati jadi rindu

Aku terperangkap dalam diri
Aku terperdaya oleh mimpi
Aku dikejari bayang-bayang
Keterpaksaan menyiksakan

Lama ruang hati kekosongan
Lama ku menangis sendirian
Lama hanyalah hitungan masa
Tak terluntur kenangan indah
Di antara kita

Di dalam sepi itu
Bertakhta bayangan dirimu
Mencengkam sanubariku


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...