Followers

Friday, July 13, 2012

Duduk Atas Dompet Boleh Mati Pucuk ?

Mungkin ramai lelaki yang tidak sedar bahawa duduk dengan meletakkan dompet dipoket belakang boleh mendatangkan bahaya dimasa tua. Makin tebal isi dompet, semakin cepat korang boleh mendapat sakit.


Sekiranya korang duduk diatas dompet, ia sebenarnya membuatkan korang duduk tidak seimbang. Bila duduk tidak seimbang, lama kelamaan ianya akan menjejaskan bahagian pinggang dan kaki. Pada mulanya korang tidak akan merasai kesan ini tetapi semakin korang berusia, korang akan mula rasa sakit dibahagian pinggang sehingga kaki.

Aku sendiri sudah merasakannya. Aku sudah amalkan meletakkan dompet dipoket belakang sejak zaman sekolah. Setelah 15 tahun melakukannya, aku kini mula rasa sengal sengal kaki kiri dimana aku sering meletakkan dompet dipoket belakang sebelah kiri. 

Oleh itu korang digalakkan meletakkan dompet dalam poket bahagian hadapan. Kalau tidak, korang rasalah camne rasa sengal sebelah kaki. Nak dudukpun rasa tak selesa wooo.

5 comments:

azie.azureEn said...

wahh bhy ni.. nnti takde waris la. hehe

Alan said...

cis hehe

Miss Volvo said...

oit bapa aku duk atas dompet bpuluh tahun tp blh je anak ramai :P

alan said...

mmg ler anak ramai..dia bukan buat ko mandul ler tapi boleh buat sakit belakang,pinggang..

deanzofq said...

abes la aku. LOL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...