Followers

Thursday, November 10, 2011

Bapak Skodeng Anak Melalui CCTV

Pemasangan kamera litar tertutup (CCTV) di sekitar rumah terutama di bilik tidur anak perempuan boleh mendatangkan aib kepada si anak yang membesar menjadi remaja.

Pensyarah Jabatan Psikologi Pendidikan dan Kaunseling, Fakulti Pendidikan, Universiti Malaya (UM), Profesor Madya Dr Mariani Md Nor berkata, meskipun ibu bapa mempunyai niat baik mahu menjamin keselamatan anak, namun tidak elok dibabitkan bilik tidur.

“Perkara ini (pasang CCTV hingga bilik tidur anak) tidak seharusnya berlaku dalam rumah tangga (keluarga) yang tinggi nilai ketimurannya...ia langsung tidak sesuai, lebih-lebih lagi kalau bapa yang menjadi pengawal gerak geri,” katanya ketika dihubungi, di sini semalam. Beliau berkata demikian ketika mengulas tindakan seorang bapa yang memasang CCTV di seluruh rumah untuk menjejak ‘lembaga hitam’ yang sering dikesan di kawasan rumahnya akhirnya membawa kepada penemuan mengejutkan kerana lembaga itu teman lelaki anaknya yang menyelinap masuk.

Ntah apa apa pasang cctv dalam bilik anak. Entah entah si bapak ni gian nak skodeng anak dia sendiri. Anak dia dah rabak kangkang pun nak kecoh. 

3 comments:

Mermaid Ungu said...

kan nak tau pasal lembaga hitam tu..kan dapat tangkap tu kn..kan settle prob dia kn..bonus lak tu..dpt tangkap bf si anak. br ler dia tau x pndai jaga anak kn..br dia tau perangai anak dia kn..settle kn kn

alan said...

ayunda: suka ko erkk kan kan kan

Afzainizam said...

woooo ada udang sebalik batu.... dapat tangkap hantu...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy hydro fuel system kereta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...