Followers

Wednesday, October 19, 2011

Negro Gila


Masalah jenayah dan sosial yang ditimbulkan warga Afrika di negara ini bukanlah sesuatu yang baru malah kini semakin meruncing yang memerlukan tindakan drastik kerajaan untuk mengatasinya.

Salah satu puncanya ialah warga Afrika berkenaan bebas berada di negara ini dengan helah belajar di kolej swasta. Polis Diraja Malaysia (PDRM) mendapati sebahagian besar warga Afrika khususnya yang terlibat dalam jenayah komersial dan narkotik yang ditahan adalah pelajar kolej swasta.

Statistik Imigresen pula menunjukkan seramai 29,000 pelajar warga Afrika berdaftar secara sah di kolej-kolej swasta di seluruh negara namun jumlahnya disyaki berlipat kali ganda jika mengambil kira mereka yang tinggal melebihi masa.

Bagaimanapun masalah kebanjiran warga Afrika yang melibatkan Kementerian Pengajian Tinggi yang bertanggungjawab terhadap kemasukan pelajar manakala Jabatan Imigresen mengeluarkan pelekat pas pelajar, dilihat gagal dikawal.

Menurut sumber pegawai kanan PDRM, masalah yang ditimbulkan warga Afrika dilihat meruncing kerana mereka dikesan melakukan pelbagai jenayah berkaitan dadah dan komersial serta menimbulkan masalah sosial.

Lebih buruk katanya, apabila mereka secara berterusan berjaya memperdayakan warga tempatan sebagai mangsa seperti keldai dadah dan kambing hitam dalam jenayah lain.

“Jika dilihat semula dalam kes-kes sebelum ini, kebanyakan warga Afrika yang ditahan terdiri daripada pelajar kolej swasta dan ia dibuktikan melalui kad matrik yang ada bersama mereka.

“Mungkin kad matrik tersebut menjadi ‘lesen’ untuk mereka bergerak bebas dan berada di negara ini kerana jika tidak pergerakan akan terhad dan semakin berisiko apabila diperiksa pihak Jabatan Imigresen,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Tambahnya, berdasarkan laporan yang diterima oleh pelbagai jabatan di Bukit Aman, hampir setiap hari ada warga Afrika ditahan kerana terlibat dengan jenayah.

Menurutnya, berikutan itu, tindakan drastik perlu dilakukan oleh kerajaan sebelum masalah yang ditimbulkan warga Afrika menghantui penduduk tempatan.

Baru nak sedar ke? Selama ni pendatang Negro dah banyak menyusahkan rakyat Malaysia.Nak tunggu sampai bila. Pendatang Negro ni dah kongkek banyak awek melayu. Tu belum campur yang kena rogol depan belakang. Campur kes dadah, black money dan lain lain.

Cepatlah sekat kehadiran pendatang Negro ni. Cara nak selesaikan kes ni, sekat semua kemasukkan baru pendatang Negro. Kemudian cari dan siasat semua pendatang Negro yang ada dalam negara ni. Mana mana yang bermasalah, segera tendang mereka keluar dari negara. Bila dah settle semua pendatang Negro dalam negara, barulah bagi yang baru masuk. Itupun kena siasat ketat ketat. Jangan bagi main masuk je.

3 comments:

Mermaid Ungu said...

hurmm..senang cakap..susah buat woo..

Alan said...

ayunda: senang je..kasi bunuh semua pendatang wakakaka

Afzainizam said...

uihhhhh dari dulu aku dah kata jangan bagi depa ni masukkkk... bukan baik bertambah buruk lagi keadaan

Maaf lama tak ziarah kamu semua.. Minggu lepas out station lerr...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip cari kereta terpakai proton perodua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...