Followers

Monday, October 17, 2011

Kenangan Meja Sekolah

Waktu aku kat stor ofis minggu lepas, aku ternampak meja ni. Terus teringat zaman kanak kanak riang dahulu. 20 tahun yang lalu, aku pernah menggunakan meja seperti ini waktu sekolah rendah dahulu. 100% diperbuat daripada kayu. Ada dua size tak silap aku. Ada yang besar dan ada yang kecil sedikit.



Ada nama sekolah tapi biaulah dirahsiakan hehehe


Terdapat laci untuk menyimpan buku atau barangan lain. Kadang kadang menjadi tempat sorok barang kepunyaan kawan kelas hehehe.


Ada lubang dibahagian atas meja. Mungkin untuk meletakkan pensil agar tidak tergolek jatuh ke lantai. Aku suka menconteng diatas meja dengan bermacam gambar. Bila rasa rasa dah penuh meja, padam semula untuk melukis gambar baru.

Selalunya dibahagian belakang stor sekolah, ada longgokan kerusi meja yang sudah rosak. Waktu rehat aku dengan kawan ambil serpihan kerusi meja lalu main perang perang. Selalunya menggunakan bahagian t sebab bila pegang rasa macam pegang mesingun hehehehe.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...