Followers

Friday, April 08, 2011

Puaka Tepi Jalan

Pernah tak korang jumpa bebenda aneh kat tepi jalan. Macam awek cun tapi pakai macam 20 30 tahun dulu kat tengah malam. Kanak kanak main kat tepi jalan malam malam. Atau apa saja janji malam. Kalau siang aku tak heran doww.

Pesan orang tua tua, kalau nampak benda benda camni jangan tegur ataupun berhenti. Sebabnya kalau tengah tengah malam begini, selalunya bukan manusia ler. Nak nak pulak kalau korang jumpa dikawasan area sunyi. Sah sungguh bukan manusia.

Sebagai contoh, mana ade awek berani duduk tepi jalan malam malam dikawasan sunyi ataupun kanak kanak bermain time tu. Memang tak logik sungguh ler kan. Dan mengapa orang tua tua kata jangan tegur? Sebabnya nanti dia akan mengikut kita pulang.

Akupun tak faham apesal dia nak ikut pulak bila kita tegur. Bukannya kita pergi lempang atau sepak dia. Tapi aku tak pernahlah tanya orang tua kenapa. Kang tak pasal pasal aku pulak yang kena lempang atau kena sepak huh.

Dulu ada juga ler cerita pasal ada orang nampak budak budak kecil main kat taman kat kampung aku dalam pukul 2 atau 3 pagi. Tapi orang buat tak tahu je. Sebab dah tengah malam ni memang macam macam benda boleh jadi.


Tapi kalau awek macam ni sah aku ambik. Itupun kalau jumpa kat KL ler. Kalau tepi jalan kampung aku memang aku tinggalkan je. Memang bodoh ler hantu tu nak menyamar pakai camni kat kampung aku hahahahaha.

9 comments:

storyfromme said...

aku bila da malam-malam memang zip mulut.takut nak tegur2.

alan said...

story: oow

Miss Tira said...

Hantu dekat kampung dia sopan sikit tak sama macam hantu dekat bandar. Hahaha.

Naisophon said...

Kat KL tak takut kena rompak ke?

alan said...

tira: tau xpe hehe

sophon: aku x turun sorang ler

cik ayin said...

kehkehkeh...kalo cam dalam gambar tu,buat org gaji la...hahaa

Alan said...

ayin: kalau aku wat ko jadi org gaji ko nak tak hehehe

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom terjah entry terbaru
kereta gear auto dan gear manual

hamboi hantu gedik-gedik santai....

alan said...

afzainizam: hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...